2013-10-10 Fandt en dansk by langt ude på landet

Trip Start Sep 08, 2013

Flag of United States  , Minnesota
Thursday, October 10, 2013

Igen en dag med uventede oplevelser

Langsom start på en dejlig dag med høj sol og 75F gik det langsomt østpå ad Hwy 14 mod Tvillingebyerne Minneapolis og St. Paul i Minnesota.

Jeg blev fanget af et stort skilt, hvor der stod AEBLESKIVER og et dansk flag. Billede og så videre. På den anden side byen syntes jeg nok at det var for underligt og at det måtte undersøges ordentligt. Bænken ved hovedvejen var malet som Dannebrog. Der hang dansk flag side om side med Stars and Stripes på officielle bygninger og på en stenbygning stor der Børneskolen og der hang et rødhvidt julehjerte på mange bygninger - nå gang i cameraet ved kirken. En dame kom forbi og sagde, at his jeg fandt  kirken værd at fotografere udefra, så skulle jeg bare se den indvendigt. Vi faldt i snak hun spurgte om jeg havde spist frokost - klokken var 12 - det havde jeg ikke og det rigtige svar er altid nej. Jamen om jeg så ikke ville med, byens patchworks damer var netop gået i gang med middagen og jow meget gerne. Jeg blev præsenteret for et bordfuld smukke damer alle i deres bedste alder og så var der middag med mange varme retter og 3 slags æblekage til dessert. Doktoren kom forbi og fik en tallerkenfuld. Børnebogsforfatterinden havde netop fået sin nye bog udgivet og der var frieksemplaret, jeg fik også en signeret udgave - alle damerne skrev også deres navne i bogen - godt minde - og kirkens sekretær bad mig skrive en mail til dem om hvordan det går.

Link kommer senere:
Ellers begivenhedsløs tur det sidste stykke vej til Bloomington, Minneapolis hvor jeg skal besøge Grethe og Svend. Svend stod og tog i mod uden for deres dejlige hus på en stille villavej. Han havde gang i grillen og inviteret Vagn til grill. Grethe var taget til kongres i Iowa.
I morgen herter Dorothy mig kl. 1 og så er det verdens største indkøbscenter og senere med Vagn i Danish-American Center.
Se delt indlægwww.biennews.com/danish-churches/Se delt indlæg

Disse oplysninger tilføjes senere, da jeg ikke kan komme til dem lige nu