Lige lidt mere hovedstads-larm

Trip Start Feb 21, 2010
Trip End May 19, 2011

Flag of Vietnam  ,
Monday, September 27, 2010

Tilbage i Ha Noi lagde vi hurtigt planer om at komme videre. Vi havde ligesom set det vi gerne ville se, og slentret af diverse smaa sidegader med besynderlige butikker. Desuden var der en hel masse oplevelser der ventede os ned gennem resten af Vietnam, og med Signe, der havde et fly at naa, kun to smaa uger senere, var vi opsatte paa hurtigt at komme ud og opdage, hvad Vietnam ellers havde at byde paa.

Vi havde lige en enkelt aften efter motorcykelturen, og saa en solbeskinnet dag derefter, hvor et nattog senere skulle tage os videre sydpaa. Trods den korte tid naaede vi dog alligevel en hel del mere slentren i storbyens kringlede gader, og saa endda med optimalt selskab. Hollaenderen Bouke, som vi havde lavet frivilligt arbejde sammen med i Laos, var nemlig nyligt ankommet til den vietnamesiske hovedstad fra en god maaneds rejse i Cambodia.
Det var hyggeligt at ses igen, og der blev udvekslet historier og rejseanekdoter fra diverse steder vi hver isaer havde besoegt. Derudover var der selvfoelgelig de faelles minder fra SAE-Lao projektet og byturen i Vang Vieng (som viste sig at vaere noget af en uklar erindring for Bouke), at hyggesnakke om og grine af.

Efter et doegns tid tilbage i storbyen med lidt souvenirshopping og gaature ved soeen, gik turen saa videre ned gennem Vietnam. Med fingrene krydsede i haab om sol og badning i en lille kystby, drog vi afsted i en ganske komfortabel sovekabine i toget mod Danang.