Dag 6: 'Hej Kina!'

Huy Hoan Hotel

Flag of Vietnam  , Hà Giang,
Tuesday, September 21, 2010

Dagens tur: Sapa  - Ha Giang = 232

Detblev en lidt sen, men festlig aften i homestayet lidt udenfor Sapa, men der var allerede planer fra tidligt naeste morgen. Vi blev transporteret i Jeep tilbage til Sapa by og vores motorcykler, der ventede os her, og saa gik turen ellers videre mod naeste stop; Ha Giang.

Paa vores vej til Ha Giang ramte vi det allernordligste punkt vi overhovedet har vaeret paa hele vores rejse i sydoestasien indtil videre; den kinesiske graense.
Saa vi stoppede paa den vietnamesiske side af floden og hilste paa Kina over det lysebrune vand, som danner den flydende graense mellem de to lande.

Flere gange i loebet af dagens koersel, blev Kinas naervaerd bekraeftet ved kaempestore lastbiler med varertransport fra Kina til Vietnam. Et par gange maatte vi vente for at kunne passerer en af disse enorme lastbiler, men det meste af vejen var ellers forholdsvis idyllisk og fredelig - ingen halsbraekkende veje i ruiner, og masser af hyggelige landsbyer at obserervere undervejs.
Med en dags pause fra motorcykel-koerslen, havde vi heldigvis ogsaa en smule ekstra overskud til de mere end 200 km der skulle nedlaegges paa en enkelt, meget varm dag.
Det var dog alligevel mange timer paa bike, og traette og oemme ankom vi lige efter moerkets frembrud til vores hotel for natten i Ha Giang.