Vi elsker pomelo og umoden mango

Trip Start Feb 21, 2010
Trip End May 19, 2011

Sansabai House

Flag of Thailand  , Nakhon Ratchasima,
Sunday, August 8, 2010

Vores plan var egentlig at komme videre mod Laos efter en enkelt overnatning her, men Elina var fortsat syg, saa vi var noedt til at tage den med ro et par ekstra dage.
Vi besoegte et af de lokale hospitaler for en sikkerheds skyld, og fik serveret et hav af piller af de meget hjaelpsomme sygeplejesker her. De vurderede at det ikke var noget videre alvorligt, og med det udvalg af piller de sendte med os tilbage, blev det ogsaa hurtigt meget bedre.
Vi har selv konkluderet at det nok mest af alt bare var en led forkoelelse - og ja det lyder totalt latterligt med forkoelelse i 35 graders varme - men det skyldes nok alt for meget Bangkok air-condition.

Naesten tre dage i Nakhon Ratchasima uden saa meget andet end afslapning, mail- og rejseblogs-skrivning, videre rejseplanlaegning og spisen frisk mango og pomelo i sengen, fra gademarkedet kun faa meter nede af vejen.

Nu er vi ved at vaere klar til videre rejse, og vi glaeder os vildt meget til at opleve Laos. Planen her er at slaa os ned og lave noget frivilligt arbejde i en maaneds tid.
Vi har fundet frem til et oekologisk landbrug i byen Luang Prabang, som nogle gange benytter sig af frivillige. Saa vi haaber at de lige staar og mangler os to, til noget brombaer-plukning eller andet godt.