Starten paa to gode uger med venner hjemmefra

Trip Start Feb 21, 2010
Trip End May 19, 2011

Hos Wasu CS'er
Mae Nam Cheer

Flag of Thailand  , Surat Thani,
Wednesday, July 14, 2010

Som en del af maengden, der skulle fragtes fra Koh Tao til en af de andre to turist-magneter heromkring; Koh Phangan og Koh Samui, fik vi en aergelig fornemmelse af at vaere ligegyldigt kvaeg.
Vi er selvfoelgelig lige saa meget turister selv som de fleste andre her, men det er som sagt det mest turist-overrendte sted vi har vaeret indtil videre, og man kan ikke ligefrem sige at det fik os til at juble.

Heldigvis havde vi kontakt til an Couch Surfer paa Koh Samui, og moedtes med ham saa snart vi var ankommet til byen Mae Nam, hvor han boede.
Stranden her strakte sig langt og indbydende og var naermest mennesketom, og byen havde en hvis stemning af lokal-liv, trods den altaedende turisme.

De foerste par dage boede vi saa hos vores CS-vaert Wasu, og noed godt af hans vaeldigt fine lille raekkehus.
Wasu arbejder som maneger paa et luksus-resort paa stranden her, og da han ikke havde nogle gaester vores foerste dag paa besoeg, blev vi vist rundt i en af de overdaadige ferie-villaer; med jacuzzi paa badevaerelset, et gigantisk sprit-moderne koekken, privat swimmingpool og havet lige udenfor.
Wasu var vaeldigt hjaelpsom og rigtig hyggelig at snakke med, og fik arrangeret saa vi kunne laane en scooter billigt af hans kammerat.

Da Sofie og Carsten ankom flyttede vi sammen med dem ned i nogle hyggelige hytter lige paa stranden, som Wasu ogsaa havde vaeret saa flink at hjaelpe os med at finde frem til.
Det blev til et par dage mere med badning og hygge og besoeg paa et lokalt 'marked'. Det skulle selvfoelgelig ogsaa fejres at de to var kommet til Asiens land, saa naetterne blev sene, med masser af snak og billig sprut paa stranden ved vores hyggelige hytter; dejligt dejligt.

Herefter gik turen tilbage til Koh Tao igen, Sofie og Carsten havde nemlig lagt gode planer om at tage et dykkerkursus her, og Koh Tao er trods alt det sted i hele verden, hvor der aarligt udskrives allerflest dykkercertifikater - ja saa burde man kunne faa en fornemmelse af hvor mange besoegende her egentlig kommer.