Taet herpaa ligger bjerget ved navn kylling

Trip Start Feb 21, 2010
Trip End May 19, 2011

Rumah Rehat Dabong

Flag of Malaysia  , Kelantan,
Monday, June 14, 2010

Tidligt tidligt om morgenen (naermest stadig nat) tog vi toget fra Kota Bharu med kurs mod vores naeste stop; Dabong.
Meeeen det gik ikke helt som planlagt.. Vi satte os ind i toget, det koerte i tyve minutters tid, stoppede et sted imellem to stationer og blev der i tre timer!
Det endte med at vi blev sat af paa naermeste station, og ventede saa der paa naeste tog i 3-4 timer yderligere, gaaab..
'Some problems with the train', var alt vi fik at vide, og det maa man sgu nok sige, da vores rejse fra A til B pludselig tog et halvt doegns tid i stedet for de par timer det burde.

Men vi kom frem engang i loebet af aftenen og var klar til at bestige det lokale bjerg, Gunung Stong, formiddagen efter.
Gunung Stong er 1433 meter hoejt, men bjergets hovedattraktion er et vandfald der udspringer i 303 meters hoejde, saa vi tog turen der kunne klares paa en endagstur; til toppen af Jelawang Waterfall.

Det var en haard tur derop, og med eftermiddagsheden bagende, ogsaa enormt svedig.. Men vi klarede det paa et par timer, og kom til toppen af vandfaldet, hvor vi kunne nyde at blive nedkoelet af en velfortjent dukkert i det kolde vandfalds-vand.

Allerede morgenen efter var vi paa vej videre. Trekkingturen paa Gunung Stong var vores eneste mission i Dabong, saa da den var veloverstaaet, gik turen videre med tog.
The Jungle Train kaldes det her omkring, da straekningen et langt stykke af vejen byder paa frodig, groen jungle-udsigt saa langt oejet raekker.