Hen over aekvator..

Trip End May 19, 2011

Lestari, Kadidiri Island

Flag of Indonesia  , Central Sulawesi,
Saturday, March 27, 2010

Da der endelig var mulighed for en faerge videre til Togean Islands, forlod vi Gorontalo med gode forventninger om endnu flere hvide sandstrande og luksus-snorkling omkring de palmebesatte oeer.

..Og det fik vi.

Den mest organiserede oe, Kadidiri, var hvor vi slog os ned. Oeen bestaar af en hel del jungle og en lang, laekker sandstrand ved det krystal klare vand. Langs stranden er det de to store resorts der kaemper om turisternes opmaerksomhed, og saa er der et lille hyggeligt familieforetagende helt henne i den ene ende. Stedet hedder Lestari og bestaar af kun fem bungalows og en overdaekket traeterrasse som benyttes til restaurant og daglig hygge naar det regner.

Det var hjemligt og rart at bo midt paa stranden med den soede familie. Vi blev bespist helt formidabelt og der var stort set ikke det de ikke kunne hjaelpe med.
Gratis snorkelture til nogle af de andre skoenne Togean oeer, aftenfisketure sammen med familiens far, lille traekano til fri afbenyttelse, underholdning fra flokken af fjollede hunde og alt muligt andet smaat, men godt. Det skabte alt sammen en rigtig behagelig stemning af ro og afslapning, og for pokker hvor vi maeskede os i det. Primitivt og idyllisk noed vi rigtig godt af en lille uges tid uden trafik og bylarm, internet eller telefon-signal, bare strand og dasning og laesning og badning; aaah..