Het op 1 na beste park ooit!

Trip Start Mar 25, 2013
Trip End Apr 10, 2013

Flag of United States  , Florida
Thursday, April 4, 2013

SEAWORLD Parks & Entertainment! En wat voor een entertainment!

Seaworld is een park die een combinatie maakt van de beste shows en de meest avontuurlijke attracties. Het park op zich is niet zo groot maar wat er staat is zeer goed gekozen en uitgebalanceerd.

De eerste show op ons programma was deze met de orka's of 'killerwhales' zoals ze dat hier noemen. Dat was er eentje die niet kon ontbreken. Het is ongelofelijk wat die allemaal kunnen, ze zien er zo speels en knuffelbaar uit.. Het zijn echt fantastische wezens en indrukwekkend om hen bezig te zien, niet enkel tijdens de show maar vooral wanneer je hen vrij ziet zwemmen onder water.

Iemand zin in jeugdsentiment? Zo ja, ooit Bassie en Adriaan gezien in Florida?
Wel een groot stuk van die film speelt zich af in Seaworld. En geloof het of niet, er lijkt nog niet zoveel veranderd.. De muziek is zelfs nog hetzelfde.. We verwachtten dan ook ieder moment B2 en de Baron te spotten met hun bom.. ;-)

Tegen de namiddag begon het te regenen voor ongeveer een anderhalf uur aan een stuk. We wisten al dat het zo zou zijn en hoe lang het ongeveer zou duren (dankzij hun buienradar per uur). We waren dan ook voorzien en namen gewoon een extra lange lunchpauze. Veel mensen waren echter niet voorzien en keerden al snel huiswaarts en dan begon het leukste deel voor ons --> geen regen maar vooral geen wachtrijen meer bij de thrillrides!

De 'Manta'' is voor ons de beste rollercoaster ooit! Je wordt al liggend aan de binnenkant van de rail omhoog getrokken om dan later aan de buitenkant van de loop overkop te gaan, er wordt echt vanalles gecombineerd, scherp naar beneden, overkop in een schroefdraai, overkop aan de binnenkant en dan later de buitenkant, door een waterval, enz. Echt fantastisch! Ook de rollercoaster 'Kraken' moest niet onderdoen. Kortweg superattracties die we om beurten zonder te moeten wachten meerdere keren konden doen. Wat ouders al niet doen wanneer hun kinderen in dromenland zijn ;-)

Hier in Seaworld bewezen ze opnieuw dat men hier altijd tot het uiterste gaat, zo mocht je Manta's, dolfijnen en haaien voederen en aaien (niet moeilijk dat het allemaal zo'n grote beesten zijn). Zo vond het fantastisch..

In de late namiddag hadden we besloten om een dolfijnenshow te gaan bekijken. Hoewel we het oorspronkelijk voor Zo deden, bleken wij achteraf de grootste fans. De stunts waren adembenemend! Soms was het wel een overload aan prikkels en wisten we niet waar eerst gekeken.

Ze hebben er ook een leuk speeldorp voor onze kleine meid maar soms nemen ze hun job te serieus. Gezien Zo kleiner is dan 48 inch, moest een van ons haar begeleiden op de carrousel. Tot daar geen probleem! Maar toen ik naast Zo zat moest niet enkel zij een gordel dragen maar ook ik! Alsof ik van mijn zeepaard zou vallen?! Alhoewel je weet maar nooit zeker?

Alles in beschouwing genomen, staat dit park voor ons op nummer 2. De nipte nummer 1 is nog altijd Six Flags Magic Mountain California, die is gekend voor zijn vele rollercoasters.

Ik denk dat het overbodig is om te zeggen hoe leuk onze dag wel was. Wel vermoeiend, we zijn aan het onderhandelen met Zo om haar Buggy aan een van ons af te staan ;-) Zonder resultaat tot nu toe, ze is nogal bezitterig..

xxx