Finding Nemo?

Trip Start Mar 25, 2013
Trip End Apr 10, 2013

Flag of United States  , Florida
Wednesday, April 3, 2013

Het tweede waterpretpark moest er vandaag aan geloven: Typhoon Lagoon. Het thema is dan ook een tropische lagune waar een typhoon gepasseerd is. Het resultaat is een boot die balanceert op de top van een vulkaan.

In dit park worden typhoons gesimuleerd in een groot zwembad. Om de 2 minuten laten ze een gigantische golf passeren. Elke keer dat dit gebeurd, word je door een alarmsignaal gewaarschuwd. Voorafgegaan door een massa Amerikanen die 'We want waves' staan te roepen. De grootte van de golf zorgt ervoor dat je ettelijke meters meegesleurd wordt.

Shark Reef is hier ook een populaire attractie en terecht. Je kan nl. tussen allerhande tropische vissen zwemmen, pijlstaartroggen, haaien van ongeveer 1,5m enz. We dachten eigenlijk echt niet dat je zomaar bij die vissen zou mogen zwemmen, maar ja dit zijn de States, geen glasraam of netten tussen ons en de vissen. Gelukkig zagen we dat ze net voor we het water ingingen gevoederd werden. Nu maar hopen dat ze genoeg gegeten hebben en geen zin meer hebben in een dessertje. De ervaring van reeds te snorkelen in AustraliŽ kwam ons goed van pas.

Na ons haaienavontuur overleefd te hebben, hadden we zelf wel zin in een dessertje en gingen we op zoek naar de M&M world in de Florida Shopping Mall, mmmm... Zalig al die kleurtjes en al die smaken! We zijn helemaal uit ons dak gegaan :-) Elk kleurtje moeten we toch eens proeven of niet?

Tegen de avond is het hier beginnen onweren, waarschijnlijk door de immense hitte van de voorbije dagen. Volgens het weerbericht zou het beperkt blijven tot vanavond en morgenavond, daarna zou het terug prachtige blauwe lucht moeten zijn, laat ons hopen! Hoewel het niet zo is gelijk bij ons, het blijft lekker warm buiten.

xxx

Melissa on