Wie heeft de grootste?

Trip Start Jul 12, 2010
Trip End Sep 30, 2011

Sunday, July 31, 2011

En wij maar denken dat we rondreizen in een mammoetcamper, hier in Amerika. Toch is ons mobiele vakantiehuis maar een speelgoedcampertje als je ziet waar de gemiddelde Amerikaan in rondrijdt. Complete luxe touringcars zijn het, vaak bijna 15 meter lang, soms zelfs met wasmachine en droger aan boord - het gaat echt nergens over. En er gaat dus met gemak voor 400 dollar aan benzine in die slagschepen. Meestal hangt er achter die reusachtige gevaartes ook nog een tow-up, een 'gewone' auto voor de korte afstanden (een dikke Chevrolet Trailblazer bijvoorbeeld). Of een leuke trailer met boot (om te vissen). Jazeker, het gaat slecht met de Amerikaanse economie. Maar voor de gemiddelde Amerikaan is nog altijd de belangrijkste vraag: wie heeft de grootste?

Mannetje
Freudiaans genoeg zit er achter het stuur van deze karavaan meestal een klein mannetje. Naast hem zit zijn vrouw, en tussen hen in een klein hondje. Een van onze favoriete bezigheden is om dit gezelschap te bestuderen op een camping. Dat gaat als volgt. Stap 1: vrouw stapt uit en loodst mannetje naar de campingplek. Stap 2: ruzie, want als mannetje zijn bus achteruit in moet steken, wijst vrouw altijd de verkeerde kant op. Stap 3: hondje mag naar buiten om te snuffelen en te plassen. Stap 4: vrouw gaat met hondje weer naar binnen en gaat op de bank zitten (ze wacht tot de tv is aangesloten). Stap 5: mannetje moet in zijn eentje elektriciteit, water, tv-satelliet en wc aansluiten. Stap 6: mannetje loopt nog zes keer rond de camper en gaat ook naar binnen. Stap 7: tv gaat aan en mannetje, vrouw en hondje vertonen zich verder niet meer buiten.

Sneeuw
Heerlijke scènes zijn het. Maar wees niet bang, we hebben ook andere dingen gezien in de afgelopen weken. Vanuit Canada zijn we via de staten Washington en Oregon weer afgedaald naar Californië. En weer werden we met onze verwende neuzen op de feiten gedrukt: Amerika is weliswaar bankroet, maar het land is zo groot, zo indrukwekkend en zo mooi. En: er is hier in de vorige winter plaatselijk zo krankzinnig veel sneeuw gevallen, daar kunnen wij ons geen voorstelling van maken. Op sommige plekken lag er meer dan 17 meter (!), en dat is niet een-twee-drie weg. Ook in de afgelopen paar weken stonden wij dus weer regelmatig in dikke pakken sneeuw. Kijk straks maar eens naar de foto's.

New England
Maar eerst nog even dit, jongens en meisjes: we hebben de camper inmiddels weer ingeleverd. Het was drie maanden - en 14.400 kilometer! - lang ons huis op wielen, en we zullen het nog gaan missen. Zeker als we straks weer in een gewone auto slapen. Daarmee gaan we namelijk de komende drie weken door New England reizen, in het noordoosten van de VS. Luchtbedje achterin, niks aan de hand.

Maar eerst genieten we nog even van de luxe van ons eigen appartement in Toronto, Canada. Na 90 dagen waren wij namelijk verplicht om de VS weer te verlaten. Dus wat doe je dan als je toch een around-the-world-ticket hebt? Dan vlieg je even voor een week naar het zeer aangename Toronto. En daarna? Daarna zijn we weer welkom in de VS. Dus tot dan, dear friends!

De foto's
Wil je zien hoe mooi het noordwesten van de VS is? Kijk dan hier, vanaf foto 102. http://nicolekeijser.smugmug.com/Travel/USA-South-to-North/12714740_3VVtB#1385521000_knqQqRF

Have a good one!

Eduard & Nicole

Cees van Rooijen on

We hebben net weer de foto's bekeken. Prachtig! Zojuist kwam jullie mail binnen over het New York-avontuur. Wat een gedoe. Wij hopen dat jullie nog een paar leuke weken zullen hebben in New England.
Liefs en kus
Kleintje en van Es

Chantal & Alexis on

Hebben net bij jullie op de hoek gegeten. Ja, wat zit daar ook al weer hè?? Juist, die Italiaan, Dona nog wat...
Wat zien jullie toch ongelooflijk veel van de wereld. Onvermoeibaar lijken jullie. Moeilijk voor ons om ons voor te stellen dat er 17 meter sneeuw in Californië lag. Maar de prachtige foto's spreken weer voor zich.
Geniet nog heel veel van de laatste weken!

Liefs
Chantal & Alexis