Mevrouw, kom nú uit die struiken!

Trip Start Jul 12, 2010
Trip End Sep 30, 2011

Flag of United States  , New York
Tuesday, September 6, 2011

Heeft de ene spiegelbril je eindelijk toegelaten tot de VS, word je een paar dagen later door een andere spiegelbril uit de bosjes van de US Open getrokken. Maar ja, als vrouwelijke wereldreiziger moet je er wat voor over hebben om de benen van Rafael Nadal van dichtbij te kunnen zien. Dus wat doe je dan, als Rafa aan het trainen is op een vrijwel onzichtbare baan van de US Open? Dan kruip je als ordinaire paparazzi in de struiken om een glimp op te vangen van je favoriete tennisser. En van de benen van zijn oom en coach, 'oom Toni', want die is ook leuk. Totdat er een boze spiegelbril opduikt: ‘M’am, please come out of that bushes! Now!’ 'Yes sir! Sorry, sir! Maar ik heb hem wel gezien, sir! Door het hek, sir! Good day, sir!'

Oersaai
De mannelijke helft van uw eigen reizigersduo kon er hartelijk om lachen. Ook al omdat we een paar uur later zaten te kijken naar de beste tennisser aller tijden (dat vindt zelfs Nadal): Roger Federer. Zijn tegenstander kwam uit Isral en de wedstrijd was oersaai, maar h: je kijkt dus wel live naar de grote Federer in het Arthur Ashe-stadion, de grootste tennistempel ter wereld.

Je begrijpt het, we hebben het weer eens zwaar, hier in New York. Acht maanden geleden (!) zaten we nog in Melbourne bij de Australian Open naar het slipje van Venus te kijken. En deze week hadden we dus kaartjes bemachtigd voor de US Open in New York. En we zagen ze allemaal: van Nadal en Federer tot Serena Williams en Robin Haase. En we zagen ze niet alleen op de tennisbaan, maar ook in ons hotel, waar we zomaar in de lift stonden met namen als Del Potro en Zvonoreva. De foto’s (hiernaast en hieronder) leveren het bewijs!

Yellow cabs
Voor wie het niet doorhad: we zitten dus in New York. En wat moet je daar nou nog over vertellen? De wolkenkrabbers van Manhattan, de banken van Wall Street, de overal en altijd rondrijdende (en toeterende) Yellow Cabs, de krankzinnige drukte van Broadway en Times Square, de merkwaardige figuren in Central Park, de talen uit alle windstreken die je op straat hoort.

En op een bepaalde manier werkt het allemaal – New York is als een goed geoliede machine. Een machine die pas vastloopt als het helemaal mis gaat. Zoals op nine eleven, precies tien jaar geleden, toen een stel malloten binnen een paar seconden meer dan drieduizend slachtoffers maakten. Ground Zero, de plek waar ooit de Twin Towers stonden, is nu n grote bouwput. Een bouwput waar de New Yorkers bouwen aan een prachtig plein en een nieuwe toren die alle andere moet overtreffen. Want n ding is ons heel erg duidelijk geworden: New York is trots. En New York laat niet met zich spotten.

De foto's
Wil je zien wat wij zoal in New York deden? Kijk dan hier http://nicolekeijser.smugmug.com/Travel/NewYork/16976165_Rw96wD#1461354443_mJbMfq6

En nu moeten we snel verder, want we gaan nog een weekje naar Bermuda!

Have a great day!

Eduard & Nicole

Anly & Jeroen on

Gasten, wat een mooie verhalen en foto's wederom. Veel plezier op Bermuda en geniet maar lekker na van jullie mooie reis. Tot gauw (helaas of toch wel een beetje blij om straks weer thuis te zijn?). Groetjes van Anly & Jeroen XXX

ignas on

aardbevingen,vulkaanuitbarstingen,tsunamis en dan vervolgens richting de bermuda driehoek...is dat niet de goden verzoeken?

Marjo on

Ha, ha, Nicole lijkt wel een echte groupie! Nou sterkte nog maar, lieve mensen.

Marjolein on

Heerlijk op het strand van San Sebastian jullie blog liggen lezen. Mijn 'buren' naast me denken waarschijnlijk dat ik een 'poco loco' ben omdat ik lig te lachen om Nic d'r avonturen in de bosjes. Geniet van de laatste avonturen en tot snel!