Vakantiepizza

Trip Start Jul 12, 2010
Trip End Sep 30, 2011

Flag of United States  , Montana
Thursday, June 16, 2011

Amerika? Oké, sommigen denken bij Amerika misschien aan Kansas. Maar voor de meesten van ons is Amerika toch het land van de onbegrensde mogelijkheden. Het land van wolkenkrabbers in New York en filmsterren in Hollywood. Het land van Special Forces op oorlogspad. Het land van oppervlakkige, schreeuwerige Yanks die denken dat Nederland de hoofdstad van Denemarken is. Het land dat met niet-bestaande dollars smijt om de baas van de wereld te blijven. En yep, dat beeld is voor een groot deel ook wel terecht.

Leegte

Maar als je een tijdje door de VS reist, en je reist door staten als South Dakota, Wyoming en Montana, dan krijg je toch wel een ander beeld van Amerika. Dan merk je dat Amerika eigenlijk ongelooflijk stil is. Dan is Amerika opeens een eindeloze leegte, met vergezichten die wij ons in Europa onmogelijk kunnen voorstellen. Een land met oneindige prairies en berglandschappen. Een onmetelijk groot en mooi land, waar je urenlang op je cruise control doorheen kunt rijden zonder iemand tegen te komen. Wat je wel ziet: beren, elanden, coyotes en ander wild spul. En zo nu en dan een vreemd gemeenschapje van boeren of native Americans (indianen), die zich totaal niet bezighouden met wat er in Washington wel of niet wordt beslist. Voor hen verandert er namelijk toch niets.

Echte mannen
Amerika is vreemd, veel Amerikanen zijn behoorlijk vreemd, maar het land zelf is ongelooflijk fascinerend. Dat geldt zeker voor cowboystaten als Wyoming en Montana. Waar je in het weekend niet naar een voetbalwedstrijd gaat, maar naar een rodeo. Waar je nog echte mannen ziet, met cowboyhoeden en enorme gespen op hun riem. Waar je dichtstbijzijnde buren tien kilometer verderop wonen, op een ranch met nog meer koeien dan die van jou. En waar ze nog nooit van de Vakantiepizza hebben gehoord.

De Vakantiepizza? Nou en of. In concept ontwikkeld in de Coleman Coastline 3 tijdens onze Scandinavië-trip (een jaar geleden!), en verder doorontwikkeld in de daaropvolgende maanden, is de Vakantiepizza tijdens deze reis een heus begrip geworden.

Recept
Men neme een tortilla bij wijze van pizzabodem en legge deze op een bord. Beleg de tortilla met kaas (of wat daar in de VS voor doorgaat). Bak een paar plakjes salami of pepperoni in een pan en leg deze apart. In hetzelfde, heerlijk vette vet roerbakke men een gesnipperde ui, veel knoflook, tomaat en champignons (de champignons uit blik, niet vers!). Verdeel deze prut over de kaas, en leg hierop de plakjes vlees. Bak deze pannenkoek vervolgens licht op met een deksel op de pan, totdat de kaas licht gesmolten is en de bodem knapperig. Voor de liefhebbers van pittig kun je het geheel nog besprenkelen met dikke klodders Tabasco. Eet smakelijk: de Vakantiepizza!

De foto's
Wil je zien hoe mooi het hier is? Kijk dan hier, vanaf nummer 56.

Tot later, want we rijden inmiddels al door Canada!

Y’all have a great day!

Eduard & Nicole