Lentesneeuw

Trip Start Jul 12, 2010
Trip End Sep 30, 2011

Flag of United States  , Colorado
Wednesday, June 1, 2011

Amerikanen houden niet van lopen. Daarom hebben ze in de VS voor alles een drive thru. Niet alleen voor de dagelijkse calorieën van Mac Donald's, Burger King, Pizza Hut, Taco Bell en KFC – nee, echt voor álles. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het vanuit je auto doen, van een drive thru-brievenbus en een drive thru-slijterij (!) tot een drive thru-pinautomaat. Verschrikkelijk onhandig, want je moet je tot je dikke Amerikaanse billen uit het autoraampje wurmen om je pincode in te toetsten. Maar hey, je hoeft tenminste niet te lopen.

Beverly Hills

Dat de VS niet bepaald is ingesteld op de lopende medemens, merk je ook in Beverly Hills, de peperdure sterrenwijk van Los Angeles. In grote delen van Beverly Hills hebben ze namelijk simpelweg geen trottoir. En waarom zou je, als je voor elk gezinslid een Hummer of Corvette voor de deur hebt staan?

Eh... Bevery Hills zeg je? Jazeker, want ook op reis is het goed om af en toe lekker fout te zijn. Dus vlogen wij een maand geleden van Santiago de Chili naar LA, waar we voor een paar dagen incheckten in het Beverly Hills Plaza Hotel. Inclusief witte badjassen en -slippers. De heel erg foute andere hotelgasten keken hun ogen uit toen wij onze entree maakten, met rugzak en op teenslippers. Heerlijk!

Beginpunt
Los Angeles betekent Hollywood en de Walk of Fame. En LA betekent Beverly Hills-huisjes kijken van Madonna, Phil Collins en vaak volstrekt onbekende, maar hoe dan ook pervers rijke sterren. Maar LA was vooral het beginpunt voor onze laatste reismaanden: met een camper van het zuidwesten van de VS, via het midden en het noordwesten naar Canada, en via de kust weer terug naar LA. Net zo makkelijk.

Inmiddels rijden we alweer een maandje rond in onze camper. En dat gaat dus helemaal nergens over, want dit ding is gróót! Als je van de bestuurdersplaats naar de wc achterin loopt, ben je echt een serieus poosje onderweg. En omdat het hier allemaal nog groter moet, kun je het hele geval met een druk op de knop ook nog in de breedte uitschuiven tot een soort balzaal. Complete onzin dus, maar wel zeer comfortabel.

Rode draad
Met ons eigen benzineslurpende huis-voor-drie-maanden dragen we ook fijn ons steentje bij aan de klimaatverandering. Want onze reis heeft één wel heel helder rode draad: de natuur is af en toe flink de kluts kwijt. En vooral: de natuur is de baas, niet wij. Vulkaanuitbarstingen, overstromingen, aardbevingen, tsunami’s en orkanen ontwijkend worstelen wij ons dit jaar een weg over planet earth.

De natuur is grillig – errug grillig – maar de natuur is vooral ongrijpbaar. En de natuur zorgt ook in de VS weer voor zowel vreselijke als prachtige verrassingen. Sneeuw bijvoorbeeld, meters sneeuw. In de Grand Canyon, in Bryce, in de Rocky Mountains, het zou hier volop lente moeten zijn. Maar wij moesten onze route voor de zoveelste keer aanpassen. Vijf meter sneeuw in juni – daar kun je alleen maar stil van worden.

De foto’s
Wil je zien hoe mooi het zuidwesten van de VS en de Rockies zijn? Kijk dan hier http://nicolekeijser.smugmug.com/Travel/USA-South-to-North/12714740_3VVtB#1321092243_QGJtkjN

Tot later, want we moeten nu snel naar Kansas!

Howdy!

Eduard & Nicole

Veer on

Wow, klinkt juist heel prachtig al die natuur. Geniet er maar goed van, heel uniek. Liefs Veer

reisfreaks.com on

waaaauw! Genieten op mijn bureaustoel, ja...het kan!
Wat een reis maken jullie lucky basterds.
we verwachten natuurlijk wel een Beverly Hills Plaza badslipper/badjas-achtige foto?!?

liajanssen on

Word er elke keer stil van. Die mooie foto's en dan nog een leuk verslag ervan. Moet nog een paar mailtjes nakijken, want wij zijn zelf naar Turkije geweest maar dan heb je het nergens over natuurlijk als ik jullie verslag zie en die mooie foto's. Maar Frans en ik waren er wel aan toe hebben Monique veel meegeholpen de laatste tijd. Wij wensen jullie nog een fijne tijd maar wat jullie nou meemaken is wel de mooiste tijd van jullie leven.
Tot ziens en het allerbeste.
Groetjes Frans en Lia