Merry Christmas, happy New Year

Trip Start Jul 12, 2010
Trip End Sep 30, 2011

Flag of Australia  , Victoria,
Saturday, December 25, 2010

Geen avonturen dit keer, maar even tussendoor: een warme kerstgroet van down under - AustraliŽ. Na een paar dagen in het relaxte Sydney zijn we met ons gezellige campertje via de kust afgedaald naar het zuidoosten. Het ene moment sta je met de Coleman Coastline 3 tussen de rendieren bij Knivskjelodden, een paar maanden later is je campertje omcirkeld door grazende kangoeroes. Reizen is toch wel heel bijzonder.

Hippies
Ook bijzonder: kerst in korte broek, met een seafood-lunch in de tuin van een 84-jarige dame in Melbourne. De dame in kwestie is de moeder en schoonmoeder van Trisha en Rodger, een heerlijk post-hippiestel dat we tijdens een vorige reis hebben ontmoet. We logeren nu een paar dagen bij 'Trish en Rodg', in het gehucht Coongulla.

In deze hoek van AustraliŽ heten de plaatsjes 'Yarram' en 'Yanakie', en rivierstroompjes hebben namen als 'Poor follow me creek'. En hier vlakbij ligt een van de mooiste natuurgebieden die we ooit hebben gezien: Wilson's Promontory National Park ('The Prom' voor vrienden). Met kilometerslange stranden, bergen en kustlijnen uit een sprookjesboek.

Hoe dan ook: vanuit een zomers en zonnig Melbourne wensen we jullie allemaal een heel fijne kerst en een gezond, gelukkig en geweldig 2011. No worries!

De foto's
Dat kan de computer van de 84-jarige dame helaas niet aan, dus die houden jullie tegoed.

Cheers, mates.

Eduard & Nicole

lies krastman on

Hallo Eduard en Nicole,
Vanuit het ingesneeuwde Landgraaf een kerstgroet voor jullie.Hier is het ook geweldig mooi..Zó heb ik het nog nooit gehad. I am dreaming of a white christmas is werkelijkheid..
Geniet en veel liefs van "tante" Lies

Antonie on

Lieve Kned en Nic,

Zalig kerstfeest! Het sneeuwt hier gewoon weer...niet normaal, ik heb nog nooit zo'n mooie witte kerst gehad!

Tot snel maar weer. Bedankt voor jullie gezellige verhaal!

Liefs Antonie

Edwin on

Hoi Kned en Nicole,

Ik vroeg me af of de Aussies met kerst ook dingen vullen om vervolgens op te eten en waarbij kleine jongetjes vanuit hun raam staren naar een leeg "Skippy" hok.
Anyway, have fun en prettige feestdagen.

Lia Janssen on

Hallo Ed en Nicole
Allereerst ook nog een fijne Kerstdag. En voor jullie ook een goed warm en vooral een gezond 2011
Frans en Lia Janssen.

Anita on

Hoi Liefies,
Wat beleven jullie weer veel en genieten gelukkig volop.
Grappig dat je weer oude reizigers ontmoet.
Wij gaan weer oud en nieuw vieren bij Hil en Max, dus wens ik jullie
voor het nieuwe jaar heel veel goeds , gezondheid, en mooie reismomenten
toe.
Liefs,

Anita

Stephan Jongmans on

Hmm, ik zou onze witte kerst zo inruilen voor een kerst in het zonnige zuiden. Geniet ervan, ook straks van het ruige Tasmanie. Elke dag fijne feestdagen :)

Frans Veldhuis on

De sneeuw en kou komen me hier ondertussen de neus uit , maar goed misschien kan een Elfstedentocht de zaak hier nog opfleuren.
Ik wens jullie in down under het allerbeste voor 2011 en kijk al uit naar de volgende fotoserie. Gegroet

Lilian Kleinhuis on

Hey wereldreizigers!
Wat fantastisch dat jullie deze mooie reis ondernemen. Ik wens jullie ook heel veel geluk en gezondheid toe in 2011 en vooral heel veel mooie reisavonturen!

Groetjes Lilian

KOOS on

Een hele mooie en gelukkig nieuwjaar toegewenst, Ben wel jaloers jullie in de zon wij in de kou maar ja het is niet anders. (even tusen door vandaag 30/12 gaan de nieuwe buren van start jawel het cafe wordt heropend "t Haentje heb een goed gevoel dat dit geen problemen veroorzaakt)

Groetjes en geniet

Diederik en Wim on

Lieve Nicole en Eduard, ook voor jullie een prachtig 2011 gewenst dat natuurlijk al schitterend midden in de zomer is begonnen. Wat een prachtige reis maken jullie met nog mooie vooruitzichten. Geniet er van !! Veel liefs van Diederik en Wim