12. nap. Kuala Lumpur, Malájzia

Trip Start Dec 09, 2012
Trip End Jan 01, 2013

Flag of Malaysia  , Federal Territory of Kuala Lum,
Thursday, December 20, 2012

Ma lejártuk a lábunkat... Átköltöztünk a Traders Hotelbe, ami a Petronas toronyra néz közvetlen. Már 11-kor becsekkolhattunk,  kaptunk egy executiv szobát ami a tornyokra néz. A kilátás leírhatatlan...

Szóval reggel leraktuk a cuccainkat, a Hotel annyira jó helyen van, hogy a KLCC park közepén van, ami egy oázis KL közepén. Ezt megfigyeltük, hogy a zöldet meghagyják, nagyon sok park van, zöld város KL.
Eddig ez az ország tetszik a legjobban. Szép parkok, erdők (dzsungelek) vannak meghagyva a városban. Jó a közlekedés, a városban van egy Go KL nevezetű járat, ez ingyenesen elvisz a fő látnivalóhoz , pár percenként jár. Az emberek beszélnek angolul, segítenek ha kérdezel. A taxisok sem akarnak átverni . A város hangulatos, minden könnyen megközelíthető.

Mi lehetett volna a mai program , mint megnézni az ikertornyokat. Ez az épület, ami szerintem egy műalkotás :) 452 méter magas, azért különleges mert 140 méter környékén egy acél híd köti össze.
A maláj olajtársaság a Petronas tulajdona. Itt rengeteg az olaj, és a kormány lent tartja az árát, azt hiszem olyan 70 Ft egy liter benzin. (Thaiföldön pedig 210, Magyarországon le sem írom)
A 2000-es évek közepéig ez volt a legmagasabb épület a világon, azóta persze már vannak magasabbak. De ez a legmagasabb ikertorony.
Már messziről gyönyörű, de ott lenni alatta...
Annyira szép, tiszteletet parancsoló, tökéletes.
Rengeteg őr van az épület aulájában.
És sok turista, mindenki a tornyokat fotózza.
Itt Ázsiában elvétve találkozunk európai arcokkal, abszolút kissebbségben vagyunk T.-vel.

Most itt ülünk az ablak előtt és issza a szemünk A Látványt...

Szóval ma voltunk többször is a toronynál. Van a hotelünknek egy folyosója, ami átvisz a Petronashoz. A tornyok aljában egy bevásárlóközpont van, a Suria KLCC , az volt kiírva, hogy Ázsia második legnagyobb plázája. A felszínen 5 szint, a föld alatt kb. 3 , és nagyon nagy.
Miután itt jól elfáradtunk, beültünk egy Japán étterembe a Suria legfelső szintjén. Levest kértünk amihez kis tálkákban hozzák ki a belevalókat ( nyers dolgok, amiket a levesbe kell mártani, kis tálkákban kapod, a leves pedig forr)
Én csípős marha levest ettem, T. Pedig kagylósat, mindketten kaptunk hozzá rizst is, úgyhogy jól laktunk.

Innen felültünk a Go KL buszra, megnéztük s belváros egy részét, megállapítottuk, hogy tetszik, majd elmentünk a Tv-toronyhoz. Ez a Menara KL Tower. Kuala Lumpur központjában van, egy domb tetején,így magasabb mint a Petronas. Naná, hogy felmentünk.
450 méter magas,a 4. legmagasabb a világon, nagyon jól néz ki. Bár a város közepén van, a dombon ahol van, dzsungel veszi körül. A bejárattól már felfelé nagyon vadregényes, és már itt szép a kilátás.
A lift nagyon gyorsan felrepített, de a fülünk többször is bedugult.
Fent a teteje nagyon lassan forog, félóra alatt körbefordul.
Nagyon messzire el lehet látni, és Kuala Lumpur is csodálatos felülről.

Ezután elmentünk a Jalan Alor utcára, ez a fő tradicionális kaja utca itt KL-ben, és nagyon finom kaját ettünk, csak rámutattunk,nem tudjuk mit.
A belvárosi bevásárlóközpontokat és a szállodánkat egy skybridge köti össze, nem kell az utcára lemenni, egy 10 perces séta az autók felett, nagyon igényes.
Este egy kis Suria,és megint eltelt egy nap, de milyen nap...