Huler og oede oer

Trip End Apr 08, 2010

Emerald cave

Flag of Thailand  ,
Sunday, March 14, 2010

Ko Ngai er saa een af de paradisoer der findes syd for Phuket, ingen trafik, for der er ingen veje og masser af autentisk natur, som af gode grunde ogsaa medfoerer mange geckoer, lizards, myrer, havoerne og andre hoejt syngende fugle, inkl. den eller de haner der naermest forfoelger alle de steder vi bor, og thailandske haner har HELT tydeligt IKKE for vane at noejes med at gale om morgenen, her begynder de gerne ved 3-tiden om natten, hmfffff.
De foerste to naetter var vi i en bungalow uden aircon, og heldigvis kunne vi blive upgradet til en aircon hytte, ellers var vi vist smeltet ud i vandet !!
Ud over bare at suge oe=livet til sig, evnede vi at komme paa en tur til Koh Mook med vores longtail-baad ven, som var guide og svoemmede med os ind i Emerald Cave, en grotte hvor man svoemmer 80 meter ind i totalt moerke og herefter aebenbarer der sig en strand og man befinder sig naermest som om man staar nede i en vulkan. Meget specielt og unikt, et velbevaret naturfaenomen som thaierne naturligt nok vaager meget over. Tidligere brugte pirater stedet til at gemme guld og aedelstene :-) og det er altsaa sandt.....
Herfra sejlede vi til den klippeoe der ligger lige over for hvor vi boede, hvor der var gode snorkelmuligheder - og flere nemo fisk, - check billeder ;-)
Ud for vores resort kunne man gaa 100 m ud i vandet, kigge ned og se koralrev fyldt med fisk, helt imponerende. Tidevandet her var i den grad enten eller.
3 skoenne dage paa et skoent sted paa jord.

Mette - Emmas mor on

Kære alle 4

Emma sover godt nok nu, men jeg ved, at jeg skal hilse MANGE GANGE fra hende. Hun savner virkelig sine venner ;-) Hun blev meget glad for kortet, som nu hænger på køleskabet.
I søndags var Sofia og Bart på græs for første gang mens de har været her. Vi gik om og hentede hegnet, så kom de kære dyr ud - og de nød det i fuldedrag. Emma og Laura sad sammen med dem i indhegningen og de hyggede sig alle 4.
Laura tæller ned til hvor mange dage der inden hun desværre skal aflevere dem tilbage. Hun nyder, at stå op hver morgen og gå ud og snakke med dem. Måske ærger hun sig over at det trods alt ikke er en hun og en han..... selvom det da godt kunne se sådan ud nogle gange!!!
Så hvis I skulle tage afsted igen - så ved I går hvor pensionatet er.
Ja, ellers begynder foråret så småt her i på Blåhøj. Vintergække og Krokus dukker op - i søndags var vi i haven. Det er godt nok langtid siden - men skønt.
Vi håber alle 4, at I nyder livet - det lyder heldigvis sådan. Vi glæder os meget til at se jer igen. We miss you