Lao banjo, dive heaven

Trip Start Apr 31, 2006
Trip End Jul 01, 2006

Flag of Indonesia  ,
Wednesday, May 10, 2006

Na een helse busrit van 12uur kwam ik eindelijk aan in LB. LB ligt helemaal in het westen van Flores met naaste eilanden Komodo en Rinca waar de komodovaranen op leven.
Heb hier een guesthouse genomen van 2 nederlandse vrouwen op een berg met uitzicht op de baai. De volgende dag heb ik een bootje gehuurd om te gaan snorkelen, heb met snorkelen super veel vissen gezien was magisch, heb ook mijn eerste schilpad gezien, echt super vredig om te zien. s'Avonds had ik met een jongen afgesproken die ik in bajawa had ontmoet, relaxe avond gehad met super lekker vis. Met uitzicht met ondergaande zon in de baai.
De volgende dag ben ik gaan duiken in het nationale park van Komodo.
Zo'n mooi koraal heb ik in mijn leven nog niet gezien, heb onderandere haaien, schilpadden, manta ray's (diameter van 4m) en nog veel andere grote mooie beesten gezien. Maar de manta ray was wel het beste, was net een vliegtuig onderwater. Totaal heb ik 3 duiken gemaakt.
s'Avonds nodigde de divemaster ons uit voor eten, weer vis natuurlijk, vis van zo'n 8 kilo en 60cm groot. Lekker gegeten en leuk om te zien hoe de lokals daar leven en eten.
Later op de avond moest ik de boot pakken naar Lombok.