Naar Moni, Ende en Bajawa

Trip End Jul 01, 2006

Flag of Indonesia  ,
Monday, May 8, 2006

hey,
In mijn vorige log vertelde ik dat ik zou gaan duiken naar een japans oorlogsschip,
helaas ging dit niet door omdat ik last kreeg van mijn oor. Waarschijnlijk door de 3 dagen surfen in Kuta. Maar die avond van het log moest ik toen ik terug kwam in mijn guesthouse nog even een moke komen drinken, zelfgestookte palmjenever ofzo, ze bleven inschenken en ik ging uiteindelijk nadat ze ongeveer 25 liedjes hadden aangevraagd op mijn ipod naar bed.
Hierna ben ik de volgende morgen direct doorgegaan naar Moni, maar toch nog maar eerst even de dokter bezocht.
Ben met de de Bemo gereisd, soort van publick bus (soort transporterbusje waar 9 mensen inpassen daar stuk of 20+) waar indereen uit en instapt, in het begin zat ik ruim maar na een uur zat ik al aardig krap maar er kon nog meer bij. Rijst benzine en meer. Maar na een paar uur was ik in Moni. Moni is een heel klein plaatsje bij de oude vulkaan kilimuto, deze dode vulkaan heeft op de top 3 verschillende gekleurde meeren. Maar na die rit ben ik eerst even naar een hotspring gegaan, deze hotspring word gebruikt als bad voor het hele dorp. Hier gelden nog andere regels dan bij ons, het bovenste niveau is voor de mannen en het 2e niveau voor de vrouwen. Het was super druk omdat net iedereen klaar was op de rijst velden. Ik zat dus als enige whytie tussen the blackies. Ze moesten super veel om mij lachen omdat ik natuurlijk nog licht geef.
De volgende dag ben ik naar de top van de vulkaan gegaan om de gekleurde meren te bekijken. Zou eigenlijk met zonsopgang gaan maar toen regende het nog. Was super boven we zaten boven de wolken en ik kon genieten van de zon. In het stadje was het nog steeds bewolkt. Op de weg terug kon ik genieten van super mooie rijstvelden. Het was een leuk dorpje maar er zijn hier zoweinig andere touristen (ik alleen dus) dat ik toch ga twijfelen hoelang ik hier nog op dit eiland ga blijven.
Na de vulkaan ben ik op de bus gestapt naar Ende een stadje aan de kust. Ook hier liepen helemaal geen touristen omdat het laagseizoen blijkt te zijn.
Wel heb ik een leuke dude ontmoet een indonees doni, spreekt goed engels en heeft een tijd op bali gewerkt. Heb met hem een biertje gedaan en hij heeft mij geholpen met wat plannen te maken.
De volgende dag ben ik met hem naar Bajawa gereden ik achterop zijn motorbike met al mijn spullen. Onderweg zijn we nog langs Blue stone beach gereden, waar allemaal blauwe stenen liggen. De stenen komen uit de bergen die tegen de zee aanliggen. Was wel ok om te zien.
Nu dus in Bajawa, hier regend het, dus wil ik weer snel door. Ga naar de andere kant van het eiland dichtbij het Komodo eiland en hier ga ik verder beslissen hoe ik verder ga.

Ik laat het wel weten......