Arica 1

Flag of Chile  ,
Thursday, April 30, 2009

Ola din Arica!
Am ajuns aici azi dimineata, la ora 5.30, desi pe bilet scria ca sosim la 7.30. Mda, asta e. Am asteptat in autogara sa se faca lumina, apoi am plecat in cautarea hostelului. Dupa ceva cautari, ne-a ajutat un taximetrist care nu a vrut sa ne ia niciun ban, ca era prea aproape. Da, un taximetrist!! Se pare ca pe aici aceasta specie difera radical fata de cea a noastra. La noi ti-ar fi luat si camasa de pe tine, mai ales ca eram straini.
Hostelul este super. Este al unui cumplu de neo-zeelandez+chiliana, destul de in varsta. El are vreo 68 de ani ca popa. Dar tare dragutz si amabil. Este foarte placut aici.
Dupa ce ne-am cazat, pe la 10.30 ne-am pus in pat 5 minute, sa ne odihnim putin dupa drum. Ne-am trezit la 12.30, bineinteles.
Am plecat in oras. Arica se afla la granitza cu Peru, intre oceanul Pacific si desertul Atacama. Are o gramada de plaje, dintre care multe pentru surferi. Am luat-o pe jos, spre centru. Si, pentru ca am uitat sa va spun ca niste spanioloaice nemernice s-au bucurat la costumul meu de baie si s-au carat cu el, am cautat un costum de baie. De unde? Aici este toamna. Canci costum. Nimic. Niciunde!! Am renuntat la costum si ne-am tratat cu un ¨helado gigante, dos sabores¨. Apoi ne-am dus sa vedem leii de mare, in port. Erau vreo 7-8. Sunt tare dragutzi. Erau cateva femele mai finutze, vreo 2 mai puiutzi si un ditai masculu´feroce, care pufaia ca o locomotiva. Si plin de pelicani. Dar de aia mari, nu gluma. Cand i-a vazut, Dragos a zis ¨Asta e mai greu decat Delia :D¨.  Si cormorani. Am luat pranzul la un restaurant pescaresc, chiar pe mal. >Stateai pe scaun si te uitai la lei, cum se joaca. Dragos a comandat meniul ¨turistico¨, cu ciorba de chestii marine si peste cu legume. Ciorba era mai degraba ca o tocanitza de scoici, calamari si alte inotatoare, cu ceva zeama. Iar marele amator de peste nu a putut sa o manance, ca era prea aromata, adik se simtea prea tare gustul scoicilor. Cred ca totusi, lu´tata i-ar fi placut la nebunie. Trebuie sa il trimit pe aici.
In centrul orasului este si biserica San Marco. Aceasta biserica a fost proiectata de Gustave Eiffel, a fost prefabricata in atelierul lui Eiffel din Paris, apoi adusa aici in 1870, la comanda nu stiu carui presedinte de-al lor. Biserica este pe structura metalica, combinata cu adobe (chirpici) si vopsita. Este deosebita. Si mai este o cladire proiectata de Eiffel - fosta cladire a Vamilor. Am mai vizitat si fost gara, de unde pleca trenul spre La Paz (Bolivia).
Maine o sa mergem min Valea Azapa, unde sunt niste situri arheologice, un muzeu cu mumii (astea sunt de alea fabricate, ca in Egipt, nu copii sacrificati pe munte).

Va pupam
Cristina

Aici ne-am spalat si ceva haine, ca nu prea mai aveam. Cristina zice ca eu am purtat cu economie, adica 2-3zile un tricou. Cred ca o sa stam mai multe zile pe aici, micul dejun este extraordinar si nu putem sa-l parasim asa repede.
Dragos

groposilag
groposilag on

Buna!
Foarte frumos ...sa faceti si mai multe poze, sa ne mai bucuram si noi!

lori_tush
lori_tush on

salutare!
suuuper pozele si mai ales inghetzata. noi suntem ok,vladu alearga toata ziua pe la portile copiilor si nu o scapa pe maia din ochi.atentie mare la ce papati pe acolo pt ca s-a declansat o pandemie de gripa porcina din mexic.pupici

delyutz
delyutz on

o iau ca pe un compliment :D