Easy Riders

Trip Start Feb 18, 2008
Trip End Feb 17, 2009

Flag of Vietnam  ,
Wednesday, April 2, 2008

300 km vanachter op nen brommer tegen een gemiddelde van 50 per uur over hobbelige weggeskes met constant gevaar van vrachtwagens en bussen die uit de andere richting komen, het is met momenten heel spectaculair en de uitzichten zijn onbeschrijfelijk en zeker het geld waard, maar uw kont doet er wel serieus zeer van.
Onderweg hebben we het echte Vietnam kunnen bekijken want onze twee Riders stoppen ongeveer om het half uur om iets te bezoeken, bloemenkwekerijen, dorpjes waar men nog leeft volgens de traditionele manier in houten hutten en waar we snoepjes gaan uitdelen aan de lokale kindjes, een zijdefabriek, van de rups zelf tot de uiteindelijke rokjes en hemdjes of gewoon stops waarbij we de opdracht van onze gidsen krijgen "get off moto, take picture"
Ook de maaltijden zijn echt Vietnamees, dit wil zeggen, langs de kant van de baan, op een stoeltje dat zelfs te klein is voor peuters en in het gezelschap van een half miljoen hongerige vliegen. Een stuk of tien verschillende schotels in het midden en ieders een bakske rijst en twee chopsticks. Maar wel lekker en iets wat ik al langer wou proberen maar waar Marta ni echt ne fan van is.
Savonds overnacht aan een prachtig meer omringd door rijstvelden waar we met ons tweetjes genoten hebben van een prachtige zonsondergang.
Volgende dag opgestaan om hetzelfde meer over te steken op nen olifant, wel plezant maar met momenten een beetje angstaanjagend omdat dien olifant buiten zijne slurf op bepaalde plekken volledig onder het water zat.
Daarna terug op de moto en op weg naar de mooiste groep watervallen uit de streek. Daar gezwommen in fluoblauw water en ons moe gemaakt in het water met de lokale jeugd die daar blijkbaar na het school allemaal hun haar komen wassen en zwemmen (zonder hun schooluniform uit te doen), voor de rest ni echt lang gereden en een lokaal schooltje bezocht.
Volgende en laatste dag vantzelfde, nu een rubberplantage, een koffieplantage, een baksteenfabriek, peperplantage en vissersdorp om tegen de namiddag aan te komen in het blijkbaar enorm toeristisch Nha trang.
Zoals ge merkt ook hier geen enkele foto, ge kunt waarschijnlijk al raden waarom.

Hola! Easy Riders, tres dias en moto por Central Highlands, el interior, destino: Nha Trang, centro turistico del Sur de Vietnam.
Pues la verdad es que nos gusto mucho, aunque pase momentos de panico con la moto, porque eran muchas horas al dia.
Nuestros conductores, Lulu y Phu, que nos llevaron por varias aldeas, cataratas impresionantes, escuelas, y durante el camino, montones de campos y paisajes increibles.
E imposible escapar de las paradas gastronomicas elegidas por ellos, pero que nos conquistaron bastante y quiza nunca hubieramos probado.
El primer dia fue el mas duro, desde las 8 de la manyana hasta las 5 de la tarde que llegamos a Lak Lake, y entretanto paramos a ver una escuela, talleres de fabricacion manual de seda...Supongo que en el cole tambien nos llevaron, pero ya no me acordaba, asi que vimos desde la cria de los gusanos, la reproduccion, el estado de cocoon, cuando con la propia saliva se van enrollando, y la devanacion de la seda, metiendo los capullos en agua caliente y devanando los hilos. La mariposa que se esta formando dentro y que muere con el calor parece ser que se come. Bueno por estos derroteros se come todo ser vivo.
Claro, que lo que no se pueden grabar son los olores, y el olor caracteristico por la zona es la pasta de pescado... no se como lo haran, pero es un olor a pescado podrido que te golpea de vez en cuando, supongo cuando pasas por donde lo estan preparando.
Luego hay sucedaneos de la pasta de pescado, como la pasta de gamba, que olerla te quita el apetito, pues parece que eso es para ellos el ingrediente basico para todo tipo de comidas, como para nosotros la sal, vamos.
El segundo dia montamos en elefante... gracioso, cruzamos el rio del poblado. Una hora por los alrededores... Son los elefantes mayores y asi contribuyes a alimentarles... Es una pena que no nos queden las fotos, era gracioso ver al dirko dandole bambu o bananas al elefante....
Y luego nos fuimos a las cataratas.....
El tercer dia directos a Nha Trang... ya os cuento

kelly36801
kelly36801 on

pietzakken toch!
hola wapos!
Que suerte teneis vosotros joder! Me imagino que no hechais de menos a belgica/españa...y tantas coasa mas a ver!! sisisi, sera el viaje de tu vida!
Ya hais encontrado a gente para viajar juntos? Puede ser divertido...
Y ya morenisimo probablemente...
Echamos de menos muchisimo a vosotros, ahora sabemos mas que nunca quien son los amigos!
Ya tengo ganas de leer mas sobre todos las aventuras, ahora parece que estuvimos allí tambien una vez...
Muchos besos y lo siento por mi español escrito, es hoorible pero siempre en holandés es poquito maleducado por Marta...
xxxxx