Deserts and Grand Canyons

Trip End Feb 17, 2009

Flag of Vietnam  ,
Saturday, March 29, 2008

28-03 Mui Ne aan het strand. Eindelijk nog eens strand! Wij ingecheckt in een mooi hotelleke aan het water met zwembad, na ons geinstalleerd te hebben in onze kamer wij op naar het strand. Het enige probleem is dat er geen strand is! In elk geval ni aan ons hotel, blijkbaar is er hier alleen laat in de namiddag en vroeg s'morgens strand (eb en vloed).
Dan maar aan het zwembad gehangen.
29-03 Twee fietsen gehuurd want we willen nu toch echt wel het strand hebben gezien. Ik heb ook gelezen dat dit een goeie plek is om te leren kitesurfen. Na het strand te hebben gevonden ikke dus op zoek naar een school. Twee problemen: gene wind en veel te duur. Er zijn ongeveer 3 dagen nodig om het onder de knie te krijgen en dat zou in totaal een 500 US$ kosten dus het zal voor nen andere keer zijn.
Na het avondeten over het enorm lange strand gewandeld op zoek naar een goei strandbar maar niks dan grote resorts met Vietnamese love ballads op de achtergrond.
30-03 Brommer gehuurd en op zoek gegaan naar de Sand Dunes waarvoor Mui Ne bekend is. De meeste mensen pakken nen tour om ze te gaan bezoeken maar omdat we de georganiseerde tours zo beu zijn, zijn we dan maar zelf op zoek gegaan. Het bleek een perfecte keuze want we kregen verlaten stranden te zien met prachtige uitzichten, felgekleurde begraafplaatsen, koeien en geiten in wat lijkt op een regelrecht woestijnlandschap.
Aan onze terugkomst werden we erkend door een bende Vietnamese meisjes in het zwembad. Dit waren blijkbaar de diensters van een bar in Saigon waar we onze avonden hadden doorgebracht. Ze waren bezig met de organisatie van nen tour op oude Vespa's met hun Amerikaanse expat husbands. Spijtig genoeg hadden ze nog maar 1 plaats want anders hadden met hen meegemogen naar Dalat, onze volgende bestemming hoog in de bergen.

Mui Ne....Costa.
Llegamos a Muine con ganas de playita, pero lo cierto es que solo hay playita por la noche, durante el dia, la marea sube muchisimo y nuestro hostal separaba elmar por un murete.
Lo mas espectacular son las dunas de arena rojas y blancas, asi que alquilamos una moto y fuimos a descubrirlo... la carretera era nuestra, paramos en una playita desierta, donde si habia playa, nos banyamos, recolectamos conchitas... y seguimos...
Que risa! les encanta el karaoke... y perdidos entre las calles de arena, un grupo de vietnamitas cantando a pulmon abierto y con su saigon al lado... que gracioso. Queriamos a la vuelta unirnos a ellos, pero perdimos la ruta.
Muine es una linea en el mar, no hay mas que resort tras resort, y al final los cuatro hostales de backpackers... Normalmente es famoso por el kitesurfing... yo ya me habia hecho a la idea de intentarlo, pero no habia nada de viento y por tres dias te pedian un buen paston. Asi que el destino nos llevo a no hacerlo, yo estoy mas emocionada con hacer diving... ja vorem.
Al final no probamos el cangrejo, pero ya me muero de ganas de probarlo, aqui el marisco esta por todas partes, langosta, tiger prawns, crab, y la sepia en todos los platos.
Pero me conforme con el arroz con cangrejo que estaba buenisimo...
Me he aficionado tambien a los batidos de fruta, mango, pinya, la fruta del dragon, que es como una sandia pero con pulpa blanca, el durian, que huele mal, pero sabe bien... mmm.. rico!
Hasta Dalat!!!

lesliepintens
lesliepintens on

fieuw...
amai zeg, knap, bangelijk,...
ge ziet dat jullie er volop van genieten, doe zo verder, ik wacht ondeduldig op jullie volgende verslag! zalig wat jullie allemaal zien, meemaken,...
i know you do, but, enjoy your trip, or better 'holliday'? (a long one than!) bye bye cold wet greetings from belgium