Dag 13 - Where is Wal-vis?

Trip Start Aug 15, 2010
Trip End Sep 07, 2010

Flag of Costa Rica  , Puntarenas,
Saturday, August 28, 2010

Vandaag op het programma: walvis-kijken! Na de gebruikelijke pannenkoeken trekken we naar Punta Uvita, waar we onze toer hebben kunnen boeken aan studententarieven. Elk jaar komen hier bultruggen voorbij tijdens hun migratie naar het zuiden. Even wachten op het mooie strand, bootje in, en zoeken maar! We zien meteen 4 walvissen: twee van het type Homo Sapiens, en twee bultruggen: een moeder met haar baby'tje. Om de paar minuten komen de walvissen boven. We zien het water uit hun hoofd spuiten, gevolgd door een grote rug met een vin erop. Waaaaauw! De moeder is een gigantisch beest, en het baby'tje is nog heel klein. Wanneer we op een bepaald ogenblik maar met twee boten aanwezig zijn, beide met de motor uit, komen ze dichtbij en kunnen we hun gespuit goed horen, fantastisch! We doen ook nog een rondritje langs de mooie kustlijn van Costa Rica (met veel grotten) en als extraatje zien we nog een schildpad zwemmen, kopje boven water, echt schattig! De streek waar we zitten nodigt uit tot zalig niets doen: prachtige witten stranden, mooie zee en palmbomen. De rest van de dag doen we dan ook niet veel meer dan zee-staren en kasteel-bouwen. Welcome to paradise, have a coconut!

Universiteit Hoepertinge on

Hier Gertrude van het secretariaat van de Universiteit van Hoepertinge met
3 mededelingen van professor G. Obelijn:
- Het herexamen voor het vak "Taxidermie: Practicum" zal doorgaan op dinsdag 31/08. Vervroegde terugkeer uit Costa Rica dringt zich dus op.
- Wegens acuut tekort aan didactisch materiaal, wordt tevens aan de studenten gevraagd om zelf ten minste één doodgeknuppelde krokodil, walvis of reisgezel mee te brengen naar het examen.
- Ik ben frisgroen uitgeslagen van jaloezie. Monte Verde is er niets tegen ...

René V. on

't Is iek niet goed begrijp oearom je helemaal naar Costa Rica moet voyageren. Oealvissen en luie apen, hebt men quand-même ook in Bruxelles?