Dag 12 - Park National Fenomenal

Trip Start Aug 15, 2010
Trip End Sep 07, 2010

Flag of Costa Rica  , Puntarenas,
Friday, August 27, 2010

En weeral pannenkoeken voor ontbijt! Via een gouden tip van Michiel laten we het park van Manuel Antonio voor wat het is, en trekken in de plaats naar Hacienda Barú, een privaat park hier niet ver vandaan. En wat een pareltje! We zijn nog geen vijf minuten in het park of we horen al serieus geritsel in het struikgewas. Een heleboel coatis (schattige wasbeerachtige knaagdiertjes) en ook nog een hele troep capucijnaapjes kruisen ons pad! Waaauw! Als sluipschutters trekken we verder, traag en heel erg stil. Het is echt een magische jungle-ervaring! We zien de coatis en de aapjes nog veel terug (we krijgen het bijna aan de stok met twee mannetjes, want we komen te dicht bij een mama met haar baby'tje) en spotten ook een toekan! Op een ander pad zien we zelfs poison dart frogs, kleine kikkertjes die zo genoemd worden omdat de indianen vroeger hun pijlpunten insmeerden met het gif van deze rakkers.

Een bijzonder leuke ervaring was de coati die uit de boom wou kruipen, hoofd naar beneden. Toen hij ons zag, verschoot hij, twijfelde even om terug naar boven te gaan, besloot dat dat geen avance was en kwam toen heel erg stuntelig naar beneden, sprong uit de boom (van veel te hoog) en kwam met een doffe knal in het struikgewas terecht. Grappig :-). In het park is er ook een heel mooi strand, dat we voor ons alleen hebben. Even rusten en een frisse plons, dat doet deugd! Hacienda Barú, het leven is hier goe! Eten doen we vanavond in de Thai, en we krijgen allebei een lekkere curry. Jullie denken misschien dat wij hier niet van de lokale keuken proeven, maar die is heel simpel: rijst en bonen, 's morgens 's middags en 's avonds. Genoeg maaltijden over dus om de rest van de wereld te proeven!