Monterey en Pacifica

Trip Start Jul 18, 2013
Trip End Aug 16, 2013

Monday, August 12, 2013

Op maandagmorgen wordt er dan niet gedoken, we gaan wel vissen kijken. In het aquarium van Monterey. Monterey is de oude visconservenstad. Vroeger werden er sardines en anjovis voor de kust gevangen en op de kade ingeblikt. Nu zijn de zeeën leeg gevist en de conservenfabrieken omgebouwd tot hippe winkels en restaurants aan de kade, the cannery. Aan het einde van de kade ligt het acquarium, een modern gebouw met over twee verdiepingen acquaria. Natuurlijk van de lokale zee, met zeebaars, haaien, schildpadden en zelfs zalm. Maar ook van de diepzee, waar hamerhaaien als stofzuigers over de bodem gaan om scholen visjes uit elkaar te drijven. Dit is een groot aquarium, waar de vissen zo te zien wel de ruimte hebben. Mooi gezicht, zo'n school makrelen die in een cirkel rond blijft gaan. Ook de kwallen en de zeepaardjes zijn indrukwekkend. Wist je dat bij het zeepaardje als enige dier de man zwanger wordt en bevalt van de babies?
Daarna een snelle lunch en de camper in voor onze laatste stop voordat we de camper gaan inleveren. Langs de kust rijden we tot Pacifica, een troosteloze voorstad van San Francisco waar we weer op het beton staan. We gaan er op uit voor een kop koffie in het lokale winkelcentrum, en ja, langs de kust zwemmen twee dolfijnen. Die komen zeker even afscheid nemen!

Dan is het tijd om de camper op te ruimen en schoon te maken. De trouwjurk weer onderin in de koffer. Het is uit met de pret!

De bal en het skimboard en alle bbq-spullen geven we door aan een Frans gezin, dat nu begint aan de route langs de kust.

Dan de laatste nacht in de camper!