Via Santa Barbara naar Pismo Beach

Trip Start Jul 18, 2013
Trip End Aug 16, 2013

Friday, August 9, 2013

We vertrekken van Malibu en rijden de mooie kustroute naar Santa Barbara. Daar bezoeken we de misssiepost. Hier zijn we al eerder geweest maar ik wilde dit graag nog eens zien. Het is een mooi Spaans gebouw, nu franciscaner klooster, dat gebouwd is door de Spanjaarden om hen te ondersteunen bij de verovering van Amerika. Het is één van de mooiere missieposten in Californië. Het ligt hoog op de heuvel, nu in het uitgestrekte, drukke Santa Barbara. Je kunt je hier heel goed voorstellen dat de eerste kolonisten hier woonden, binnen de muren van de missiepost, met hun eigen moestuin, vee etc. Minder goed voor te stellen is dat van hieruit de indianen werden bekeerd - vrijwillig of niet. We bezoeken het kerkje, dat van binnen Mexicaans gedecoreerd is.

Dan door naar Pismo Beach. Onderweg komen we langs outlet stores, en omdat we met onszelf hebben afgesproken dat we één keer outlet stores zullen bezoeken, grijpen we onze kans! Allemaal voorzien van Nike sportschoenen en kleding, Ralph Lauren en Hilfigger - alles voor relatief weinig - verlaten we de winkels.

Dan door naar de camping. Deze ligt 3 mijl van het strand en best dicht bij de snelweg. Het is er erg druk omdat het weekend is, we zijn nogmaals blij dat we zoveel mogelijk campings al van Nederland uit gereserveerd hebben.

Hein de Natris on

Zo, ik heb net jullie reisblog weer even bijgelezen. Wat een heerlijke reis en wat doen/zien jullie ontzettend veel! Fijne voortzetting!

Groetjes, Hein