Den dvacátýpátý - home sweet (?) home

Trip End Jul 18, 2011

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Monday, July 18, 2011

9:30 - Poslední den. Okolo stanu nám jezdí auta a kempíme vedle obřího mraveniště. Ani jedna z věcí nebyla v noci moc patrná, ale pohoda. Jsme asi hodně kilometrů od centra Wroclawi. Chci jet busem, nemáme lístky, nemáme zlotý. Později odpoledne jsme zjistili, že v MHD jsou automaty, co berou jen karty, škoda, že jsme to nevěděli dřív :D Jdeme asi dva - tři kiláky pěšky, míjíme stadion co se ve Wroclawi připravuje na EURO 2012 a docházíme konečně do nějaké civilizace s bankomatem. Vybírám 20 zlotých, kupujeme lístky na bus a jedeme do centra.

12:00 - Wroclawské nádraží rozkopané, ptáme se na směr centrum, kam posléze míříme. Po cestě navštěvuju poštu, odkud posílám pohledy z Norska za levnější peníze :D a jdeme kolem radnice k Wroclawské univerzitě (Vránisově budoucí). Děláme pár fotek a míříme co nejrychleji z města. Vezeme se kousek tramvají, ale konec v nedohlednu. Po další půlhodině chytáme autobus, který nás odváží k nákupnímu centru, za kterým asi po hodině nacházíme správný směr a stopujeme na Jelení Goru.

17:30 - Poslední den přinesl asi nejrychlejší stopnutí auta. Snad po necelé minutě nám zastavil profesor jedné místní univerzity a posunul nás asi o 20 kilometrů, odkud nás posunul další solidní kousek další ochotný Polák. Po dalších dvaceti minutách stopujeme dodávku s pohodovým týpkem, který nás hází až za Jelení Goru, kde po dalších pěti minutách stopujeme dalšího pohodáře který s námi míří do Szklarske Poreby, poslednímu polskému většímu městu před hraničním přechodem v Harrachově. Dneska se nám stopy taky neuvěřitelně dařily, oproti prvnímu dnu v Polsku byly ty další dva jako nebe a dudy.

20:30 - Szklarska Poreba. Není tady moc velký provoz, ale asi po půlhodině stopujeme belgický pár, co je na dovolené v Desné :) Hází nás až do Tanvaldu, odkud nás hází můj otec do Liberce.

Výlet je u konce, přežili jsme, zažili jsme toho spoustu, nastává problémová aklimatizace v Čechách a s tím také čas plánovat další trip :)