Den dvacátýtřetí - Polská bída

Trip End Jul 18, 2011

Flag of Poland  , Lake District,
Saturday, July 16, 2011

10:00 - Pomalé vstávání, vedro. Balíme stan a míříme omrknout místní válečný památník. Jsme na místě, kde bylo za války postříleno více než 50 000 lidí... Zvláštní místo se zvláštní atmosférou. Míříme zpátky k silnici, vyrábíme ceduli Polska a začínáme stopovat na sjezdu z dálnice. Na druhé straně postupně začíná stopovat opačným směrem asi pět skupinek / jednotlivců, takže se máme alespoň čím bavit.

13:00 - Suwalki, Polsko! Když už jsme se začínali rozmýšlet, jestli se nepřesuneme na jiné stopovací místo, zastavil nám týpek jedoucí do Polska. Hází nás do města Suwalki a dává nám pivko a 20 zlotých, za které obědváme v KFC (v o poznání levnějším než v Čechách) .) Vyrábíme ceduli Warszawa a začínáme stopovat.

18:00 - Tak takhle by to nešlo. Po půlhodině stopování v centru jsme se přesunuli za město, kde jsme strávili další asi dvě a půl hodiny. Kolem páté nám zastavily tři místní slečny jedoucí nakoupit z nějakého skautského tábora a posunují nás o 20 kilometrů do města Augustów.

21:30 - Neúspěšný den. Začínám přemýšlet nad tím, jestli to není kvůli tomu, že nejsem oholený a vypadám jak terorista. Každopádně jsme vystřídali dvě místa, dva možné směry kudy jsme se mohli potencionálně vydat a nikde jsme neuspěli. Začínáme být vůči Polsku hodně skeptičtí a uvažujeme nad tím, že pokud to takhle půjde i zítra, tak snad raději pojedeme domů vlakem. Míříme do místního motorestu, kde si spravujeme chuť pořádným jídlem. Není zde ani pořádně kam rozložit stan a tak se rozhodujeme poprvé za celou dobu výletu zaplatit si vlastní ubytování s postelí a na tip místní obsluhy vyrážíme do Penzionu Ostoja, kde za 150 zlotých dostáváme poměrně luxusní pokoj pro dva, sprchu a taky ranní snídani. Jdeme spát a doufáme v lepší zítřky!