Den dvacátýdruhý - Skoro Polsko

Trip End Jul 18, 2011

Flag of Lithuania  ,
Friday, July 15, 2011

12:00 - Vstáváme lehce pozdě, plán začít dopoledne stopovat trochu nevychází. Holky mi vaří kafe, docela mi chutná, dokud po nevypiju půlku a Marija zjistí, že mlíko, který do kafe použila je kyselý jak mraky. S úsměvem se loučíme, zveme holky do České republiky a míříme na to samé místo, kde jsme skončili včera večer. Čekáme u nádraží asi 30 minut na autobus číslo 26, který nás má odvést za město. Když 26ka konečně přijede, jedeme jednu stanici a řidič nás vyhazuje - špatný směr, konečná všech autobusů. Odtamtud jedeme konečně správně a asi v půl čtvrté konečně začínáme stopovat.

18:00 - Překvapivě solidně a rychle se posunujeme. Nejdříve stopujeme staršího nemluvícího pána, který nás velmi zajímavým stylem jízdy (střídání jízdy 160 a jízdy skoro za krajnicí) posunuje asi 60 kilometrů do Bausky, kde asi po dvou minutách stopování stopujeme týpka jedoucího až do Litvy. Vyhazuje nás za Panevėžysem, cca 100 km od Kaunasu, který jsme měli určený jako dnešní cíl. Začínáme stopovat u prazvláštní chajdy se strašidelným pánem chodícím kolem a černobílou televizí za okny domu, tady přespávat nechceme.

21:00 - Tři hodiny stále na tom samém místě, stmívá se. Opravdu tady spát nechceme. Naštěstí za parkovišti zastavuje litevský boxer na svačinu. Nejprve o nás nejeví zájem, ale před odjezdem se svou lámanou angličtinou přichází zeptat kam bychom chtěli jet. On míří do Kaunasu, my taky, takže paráda.

23:00 - Předměstí Kaunasu. Na kilometrovníku se objevuje Warszawa - 396, blížíme se domovu! Velký park, jezírko, památník druhé světové války. Přemýšlíme kam zalehnout. Jdeme k jezírku, kde rybaří místní pán, se kterým česko-rukama-nevímjak komunikujeme. Chvilku to snad i vypadá, že nám nabízí přespání. Jdeme na lavičku a vaříme, načež se pán vrací a chce nám dát živou rybu. S tím, že nevíme co s tím dělat a s díky se s ním loučíme. Vaříme poslední konzervy a odklízíme se k místnímu lesíku, kde rozděláváme stan a trávíme další noc.