Den devatenáctý - Tallinn

Trip End Jul 18, 2011

Flag of Estonia  ,
Tuesday, July 12, 2011

1:00 - Tallinn. Čekáme před lodním terminálem a přemýšlíme co dál, začíná pršet. Jsme unavení, jelikož jsme ani minulou noc při cestě Finskem prakticky nespali a tak by se postel nebo alespoň jakékoliv místo kde složit hlavu docela šiklo. Hledáme na wifi místní hostely, nacházíme nějaké adresy a když déšť trochu ustává, vyrážíme do města.

2:30 - Všechno jinak. Přišli jsme do vytipovaného hostelu, kde nám oznámili, že mají plno a poslali nás "o dům dál". Došli jsme do druhého hostelu, zvoníme na zvonek, nikdo neotevírá. Schováváme se před děštěm pod střechou u jednoho z obchodů. Najednou kolem nás prochází místní týpek a ptá se jestli jsme v pohodě a jestli nepotřebujeme pomoct. Říkáme, že hledáme nějaký levný hostel, načež se vytasil s nabídkou přespání u něj, pokud ho nechceme zabít :-) Dorazili jsme do bytu v centru Tallinnu, dostali jsme gauč, takže naprostá paráda. Dokonce jsme se dozvěděli, že spíme u estonského režiséra, který právě natáčí svůj první celovečerák (až si vzpomenu na název tak to sem hodím), viděli jsme trailer, měli jsme kde spát, paráda.

9:00 - Vstávačka, rozloučení. Bylo nám doporučeno zajít do podniku s názvem Kompresor, prý strašně dobré a levné palačinky. Hodili jsme věci do úschovny, šli jsme tam a paráda. Oproti Norsku naprosto lidové ceny a tak si užíváme na poměry našeho výletu naprosto luxusní jídlo.

13:00 - Procházíme historické centrum Tallinnu které je přeplněné kostely a dalšími historickými budovami, které lze všechny jen těžko za jeden den pojmout. Procházíme kolem místního parlamentu a dostáváme se na hlavní náměstí k tallinnské radnici a dále k monumentu estonského osvobození z let 1918 - 1920. Město jsme opravdu jen rychle prolétli, navštívili místní knihovnu kvůli internetu, vrátili se na nádraží pro věci a asi hodinku a půl jsme se dostávali z města směrem na hlavní tah směrem na Tartu, druhé největší estonské město.

17:30 - Když jsme chtěli začít stopovat, zarazilo nás něco, co se nám v Norsku nestalo ani jednou. Na našem stopařském místě už někdo stopoval. Tak jsme si řekli, že počkáme až ony dvě slečny někoho stopnou a pak tam půjdeme my. Problém byl, že těch stopařských dvojic stále přibývalo a když už před námi byli celkem tři dvojice, rozhodli jsme se, že se postavíme za ně a zkusíme štěstí takhle s cedulkou Tartu. Cedulka zafungovala asi po půlhodině a dokonce jsme odjeli dříve než některé dvojice holek a to je co říct! :) Ale prý za to mohl i fakt, že jsme měli v ruce cedulku s názvem města, kam chceme.

21:00 - Co si budeme povídat, zase jsme jednou měli nehorázné štěstí. Zastavila nám žena bydlící asi dvacet kilometrů jižně od Tartu v městečku Elva a nabídla nám přespání na její zahradě ve stanu, které jsme přijali. Na místě jsme rozdělali stan, žena nám mezitím donesla zeleninu, pívo, půjčila nám notebook kdybysme potřebovali na internet, řekla nám že si klidně můžeme skočit do sauny (taky že jsme si skočili), použít sprchu (hurá) a odešla na pokec k sousedům, tomu se říká důvěra :D Nakonec jsme společně s ní diskutovali na zahradě o všem možném i nemožném asi do dvou do rána a pak jsme se odebrali do stanu.