Counting the Days

Trip Start Oct 18, 2012
1
23
181
Trip End Ongoing


Loading Map
Map your own trip!
Map Options
Show trip route
Hide lines
shadow

Flag of Germany  , Baden-Württemberg,
Thursday, January 10, 2013

Howdy folks,

It is a strange situation to be in right now. At the moment I'm stuck in a bit of a time warp. That being that I have almost been in Germany for 3 months and I still haven't gotten my Visa. While I have been studying before Christmas, the current class is full so I can't study anymore until February. Luckily on Friday 18th January I have my Visa interview so I will know if I can start looking for work. Of course, if for some crazy reason it gets declined then I will have to leave ASAP. It's all hanging in the balance.

In Canada I had my Visa pre-approved so I could look for work straight away. At the moment, I'm just reading German kids books, going for walks, improving my piano and watching too many episodes of Dr House. For some that might seem nice, but I need more structure. Haiving said all that, I will at least get the opportunity to go snowboarding in the Black Forest this weekend even if it means getting up at 5am to catch a train.

So to display my overwhelming knowledge of the German language I will write a text.

Guten Tag. Mein Name is Daniel und ich bin 29 Jahre alt. Ich komme aus Australien and ich wohne in Edingen. Iche spreche zwei Sprachen: English und ein bisschen Deutsch, aber mein Deutsch ist ganz einfach. Ich habe in der Volkshochschule in Heidelberg für zwei Monate Deutsch gelernt. Mein Freund Kiran kommt aus Indien und mein Freund Lin kommt aus China. Jeden Kurs ist vierzig Studen lang und Ich habe Deutsch Eins und Zwei gemacht. Ich habe z.B. das Wetter, die Körperteile, Essen und Getränke, Kleidung und natürlich Begrüßung gelernt. Ohne einer deutschen Tastatur ist die Eingabe sehr schwer!

In Deutsch gibt es viele neue Wörter zu lernen. Manchmal, ein Wort ist gleich oder ähnlich. Die meisten Deutschen Wörter sind unterschiedlich (das Wort ist neu). Ich habe ein Kinder-Buch gelesen und dann übersetzt. Es war sehr schwer. Es gab viele neue Verben zu lernen. Es war zehn Seiten lang und nahm mich ein Woche zu lesen. Das Buch heißt 'Ein Fall für Freunde.' Es ist eine Geschichte von drei Freunden: Franz von Hahn (ein Hahn), Johnny Maus (ein Maus) und der dicke Waldemar (ein Schwein). So ist mein Leben! Ein Buch für Kinder ist zu schwer für mich!

Am Morgen will ich in den Schwarzwald fahren zum Ski fahren. Ich muss um 4 Uhr aufstehen und mit dem Zug fahren für drei Stunden. Gestern habe ich einen Skihelm gekauft, aber Ich brauche noch Skibrillen. Leider, mein Snowboard ist weg und Ich muss ein Snowboard leihen (noch ein neues Wort). Die Steffie will in den Schwarzwald Auto fahren und wir werden für das Wochenende übernachten.

Wie finden Sie mein Deutsch? Können Sie mein Deutsch verstehen?
Report as Spam

Comments

clangrantau
clangrantau on

Hi Daniel,
after reading your updated blog, I hope you manage to get a work visa for Germany. To date you have had quite a trip, I wouldn't mind trading places with you. All the info about Canada was a big help by that I mean the Hostels etc. The scenery in Canada had to be scene to be beleived. On March 23rd I am flying into San Francisco, hopefully I will get to yosmite as I will be in the US for just over a month it's a trip I'm looking forward too. All the best to you on your travels.
clangrantau
Robert

Add Comment

Use this image in your site

Copy and paste this html: