Terugblik togo en benin

Trip End Aug 06, 2013

Flag of Cameroon  , South Province,
Saturday, February 23, 2013

Togo

Met mijn lokale chauffeur Agoro naar zijn dorp Kpalimé. Achterop zijn scooter door het dorp, wat een ervaring. Mooie regio , bergachtig,groen. Gewandeld op mountKlouto. Met Oasis in Lomé verbleven. Chez Alice zal altijd in mijn gedachte blijven met de baviaan en aapjes aan een touwtje. Steeds met weinig spullen op zak de straat op. Gevlucht achterop een moto voor zakkenrollers, een hele ervaring. Togo had iet wat meer tijd nodig om mijn hart te veroveren.

Hoogtepunt, Togoville met mijn echte voodoopop. Slavehouse ook erg indrukwekkend.

Benin

Voodoo, voodoo en nog eens voodoo. Erg indrukwekkend, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee. Dat was voornamelijk na het moment dat ik in trance was geweest. Vond het een eer om mee te maken, maar werd ook wel een beetje bang van de kracht van voodoo. Gelukkig heb ik alleen de positieve kanten ervan ervaren.

Werd nog herkend door mensen van de keer daarvoor met het politie-incident. Erg grappig allemaal, maar ook heftig. Benin heeft mij veel energie gekost, maar was ook het meest leerzaam. Benin heeft een heel speciaal plekje in mijn hart gekregen.

koosje. on

lieve daan,
we houden je in de gaten hoor leuke foto's en wat een leuke reis.o.k.
je zult best eens moe zijn maar als ge maar leut het he?
zien en horen je nog op je blog,en succes in de bush bush
lieve groet koosje.
en pierre.