Nigeria

Trip End Aug 06, 2013

Flag of Cameroon  , South-West Province,
Monday, February 18, 2013

Nigeria

Vond er eerst geen reet aan. Allemaal erdoorheen rijden en niets bezoeken. Abuja, een verschrikkelijk lelijke, moderne stad met een overigens prachtige moskee. Ergens achteraf in achter de waakhondenkennels van het Shereton hotel gekampeerd. Douchen kon in de squashruimte. Sommige van de groep hebben een kamer geboekt in het sheraton, maar 240 dollar per kamer per nacht was iets J boven mijn budget. Heb overigens wel voor 30 euro een paar kledingstukken laten wassen, voelde me te beroerd om hetzelfde te doen. We wat maskers gekocht, maar voor de rest overslaan die k*t- stad.

Calabar is een heel ander verhaal. Erg gemoedelijk, musea ,drillmonkeysanctuary (met bal/steen/voedsel gooiende chimpansee) ed. om te bezoeken. Eerst fastfood vreetbui gehad. In Nederland eet ik af en toe wel een burger, maar verlang er niet naar. Na een paar weken van de truck eten, wordt het ineens een ander verhaal. Resultaat friet, een kipwrap en een cheeseburger totdat ik er misselijk van werd. Hoogtepunt was een bezoek aan een schoolklas waar kinderen ademloos luisterden naar mijn schitterende verhaal over sneeuw in Nederland en dat dat ook de reden was dat het zweet in Nigeria de godganse dag van mijn lijf druipt.

Afidrillmonkey ranch was weer een ander hoogtepunt. Eerst in de verschrikkelijke hitte zo'n anderhalf uur naar de kampeerplek gelopen, spullen gelukkig met de auto gebracht. Aangevallen door duizenden vliegjes om gek van te worden. Mochten pas de volgende ochtend naar de apen, dus eigenlijk voor niets helemaal daarnaartoe gelopen, hadden we net zo goed de volgende ochtend kunnen doen. Toch een leuke ervaring, eenvoudige spaghetti en toen een enorme plensbui.

Bezoek aan de was heel leuk. Uiteindelijk worden de drillmonkeys (familie van de mandril) vrijgelaten. 1 groep is al semi-vrij in het reservaat en komt alleen tijdens voedertijd naar de voederplek vlakbij de ranch. Ze hadden ook een groep chimpansees. Hoogtepunt: het hoogtepunt van een masturberende aap zonder zijn handen te gebruiken.

Daarna weer dat hele stuk terug gelopen. Een paar konden met de auto, maar ik wilde een beetje trainen voor mountcameroon.  Toen begon te chaos. Tientallen kinderen en volwassenen rond onze truck. Ben de rest van de  middag en avond in de weer geweest met voornamelijk de kinderen. Erg vermoeiend, maar het raakt je wel wanneer een meisje moet huilen, omdat ze naar huis moet om te eten. Na het eten mocht ze gelukkig toch terug komen.