Trip Start Jan 01, 2013
Trip End Aug 06, 2013

Flag of Nigeria  ,
Monday, February 4, 2013

Geur

Dit gaat beide kanten op. Ik denk als eerste aan de heerlijke geur van het regenwoud na een regen, maar tegelijkertijd aan de stank van verbrand plastic en andere viezigheid wanneer je een dorp passeert. Die stank vond ik in Nigeria het ergst, maar dat kan ook met die verschrikkelijke hitte te maken hebben.

Lijflucht van mijzelf en anderen na een paar dagen bushcamp, waarbij je geen gelegenheid hebt om jezelf te wassen.

De geur van allerlei gewassen en kruiden op de lokale markten.

Eten

De eerste twee weken in Ghana, Togo en Benin voornamelijk lokaal voedsel op. Het lekkerste vond ik tot nu toe de vleermuis. Ik heb geitenvlees leren waarderen, alleen moet ik af en toe niet kijken naar het onderdeel wat ik op dat moment eet. Afrikaanse soup met banko of fufu. Fufu vind ik persoonlijk wat lekkerder, omdat het wat minder zwaar valt. Na een paar weken had ik er trouwens ook weer genoeg van. Het valt te zwaar op mijn maag.

Nigeria viel qua eten erg tegen en wat je kreeg was zeer pittig. Wen inmiddels wel aan de pittigheid. De franstalige landen Togo, Benin en Kameroen hebben heerlijke baquettes, dus daar geniet ik van. Het brood in Nigeria is superzoet, soms gewoon op het walgelijke af. Waar ik voornamelijk van geniet zijn de omeletten met kaas, ham en ui, dus Micha je weet wat ik voortaan op zondagochtend wil.

Eten van de truck is redelijk. Soms is het heerlijk andere keren wat minder. Vaak is het erg hetzelfde. Spaghetti, rijst of pasta met als we geluk hebben stukjes vlees en groente wat vaak beperkt blijft tot wortelen , bonen, tomaat, ui en soms wat paprika en knoflook.

Probeer af en toe nog wel lokaal eten van de straat. Normaal snij ik thuis bijna al het vet van mijn vlees. In Kameroen heb ik stokjes met stukjes vet op. Heerlijk gekruid, maar je moet er niet teveel van eten.

Table of Contents