Veel gebeurd

Trip Start Jan 01, 2013
Trip End Aug 06, 2013

Flag of Nigeria  , Cross River,
Tuesday, February 12, 2013

Ik heb geen tijd en fut om nu alles van de afgelopen 2 weken op te schrijven, dat komt later. Ik ben 1,5 week niet lekker geweest. 3 van onze groep hebben al malaria en eentje nog even tyfus erbij. Weet niet waar ik last van heb/had, maar iedere dag voel ik me beter.

Met de groep weer in Ouidah in Benin geweest. Hier leuk, want enkele mensen herkenden me nog van 2 weken geleden. Ook iemand die zei: Oh, You are that woman from the police incident at the festival. Erg grappig.

Met 2 gidsen en 5 anderen van mijn groep meegenomen naar een dorpje voor een voodooceremonie. We dachten dat we toeschouwers zouden zijn. Allereerst kregen we een drankje. Ik nam de hele shot. Ik voelde hem meteen zitten. Daarna werden we in een halve kring geplaatst. In het midden werd een krukje neergezet en een rok neergelegd. Toen werd ik uitgenodigd om daar te gaan zitten. Ik dacht dat ze een aantal dingen zouden laten zien met mijn als voorbeeld, maar het werd ewen heel ander verhaal.

Iedereen in het dorp nam een slok van de drank, maar nu vermengd met blauwe stof. Ik kreeg op iedere hand een kruis getekend met diezelfde blauwe kleur. Ik moest ook drinken, maar niet 1 slok, maar moest het hele glaasje met vieze blauwe drap erin.

Ik moest mijn handen uitstrekken en er werd bovnop de kruizen een schaal met fetishes (*voodoopopppetjes) geplaatst. Al snel voelde ik me vreemd, dacht het door de alcohol kwam. Er werd op drums gespeeld en 2 mannen (adapts, leerlingen) en de priester spraken tegen de poppetjes en bliezen steeds op een fluitje. Iedere keer dat er op het fluitje geblazen werd, voelde ik me steeds dieper weg zakken.

Uiteindelijk na ongeveer 45 minuten was ik in een diepe trance en viel uiteindelijk van het krukje. Er zijn geweldige foto's hiervan gemaakt, dus die hebben jullie nog van me tegoed. Trouwens, tijdens de gehele trance was ik er gewoon met mijn volledige bewustzijn erbij, alleen mijn lichaam werd overgenomen. Een hele speciale ervaring, die ik overigens niet zal herhalen. Het zuigt alle energie uit je.