Lome, Let's party

Trip End Aug 06, 2013

Chez Alice

Flag of Togo  ,
Saturday, January 26, 2013

Grensovergang ging best vlot, ongeveer 2,5 uur. Daarna direct door naar Lome. Snel tent op gezet en meteen op pad. 1e stop, musee international du golfe de Guinee. Mooie houtsnijwerken, om jaloers van te worden. 2e stop art gallery, mooie kunst, maar niet binnen mijn budget en bovendien een trut van een verkoopster. 3e stop restaurantje waar we zo'n 5 uur zijn blijven hangen. Had even zin in een 3-gangen diner. Groentensoep vooraf, varkensvlees in mosterdsaus en chocolademousse toe.

Togo speelde vandaag tegen Algerije en heeft gewonnen. Vuurwerk op straat. Helaas zat ik achteraf in een restaurantje, want bij de campsite was een nog groter feest met djembes en al. Toen we terugkwamen, vroeg Carr of ik mee ging stappen. Dus snel omkleden en gaan met die banaan. Het begin was een drama. We hadden een tip gekregen over een leuke plek. Nou deze plek was helemaal niet zo leuk. Het was een plek waar miezerige oude mannetjes komen om een bepaald type dame op te pikken.

Heel snel hadden we het gezien. De helft van het groepje ging terug naar de campsite, met een klein groepje ben ik naar een echt Togolese dans/drinkgelegenheid op straat geweest. We zijn er per mototaxi gekomen. Eerst voelde ik me erg ongemakkelijk, maar er was beveiliging en de muziek was meelepend. Het einde was alleen wat minder. We stonden op het punt om weg te gaan en toen kwam er onenigheid tussen taxichauffeurs.

Een menigte kwam om ons heen staan. Gelukkig had ik mijn geldbuidel onder mijn jurk. De rest van de groep voelden de handen over hun zakken glijden. 1 van de chauffeurs zei dat het nu echt tijd was om te gaan, omdat het te gevaarlijk werd. We zijn snel allemaal achterop een moto geprongen en weggescheurd. Wat een gedoe. Togo by night is niet zo geweldig, maar locals doen wel hun best om je te beschermen. En je weet dat je gewoon zowat niets op zak moet hebben. Al met al toch een geweldige avond gehad, maar of het voor herhaling vatbaar is, nou nee. Doe mij maar een avondje naar een musical.