Dagje Accra

Trip Start Jan 01, 2013
Trip End Aug 06, 2013

Flag of Ghana  , Greater Accra,
Thursday, January 24, 2013

Vandaag op pad met Sian, Jonathan en MMarianne. Dagje Accra met onze favorieten chauffeur George. Hij is zo behulpzaam. Je huurt hem voor een hele dag en gaat overal met je mee. Heel fijn. Een hoop gezien vandaag. Eerst naar Tibermarket waar een fetishsectie is. Heb even met een vrouw geproken over de werking van bepaalde dieren.

Kameleon: een kameleon zorgt voor verandering, dus als je bijvoorbeeld last hebt van slapeloosheid en je maakt een medicijn van de kameleon, dan zorgt het voor het tegenovergestelde dus slaap je weer goed.
Slang: Slang zorgt ervor dat wanneer iemand je probeert kwaad te doen, hij of zij hetzelfde krijgt wat hij jou aan wilde doen en zorgt voor bescherming
Schildpad: wanneer je maagproblemen of diarree hebt, leg je de schildpad op het vuur, van de poeder mak je een soort vloeistof. Dit doe je op watten en top het in je achterste. Wanneer je problemen over zijn, haal je het er weer uit.

Keel kort even over makolamarket gelopen. Markten in Afrika betekent chaos. Vaak vind ik de markt van Rotterdam al chaos, maar dat neem ik nu terug. De markt in Rotterdam is relax. Even kort gestopt bij Independance square, ter nagedachtenis aan het begin van de onafhankelijkheid in 1957.

Nationaal museum had mooie stukken. Ik kreeg een supersnelle rondleiding, gelukkig had ik al achtergrondinfo en kon ik het goed volgen. Reden van de vlugge rondleiding: Voetbal op tv. Moest wel lachen. Gids zei regelmatig dat het een origineel was, terwijl het bordje zei replica.

Heel leuk einde van de dag, naar de bios. Jonathan en Marianne gingen naar de Hobbit en Sian en ik naar Django unchained, een geweldge film van Quintin tarantino over e slavernij in Amerika. We hebben George, de taxichauffeur ook meegenomen. Hij vond het geweldig. Goed einde van onze tijd in Ghana.