Nog steeds in ghana

Trip End Aug 06, 2013

Sankofa beach house

Flag of Ghana  , Greater Accra Region,
Wednesday, January 23, 2013

Zit nu een week bij de groep. Er zit niemand bij die ik echt niet mag, maar met 2 heb ik gewoon wat minder. Er komt best wel veel info op je af. Kookgroepen, regeltjes, enz. Ik zit in een kookgroep met Louise en Gareth. Louise is 1 van de beste met koken, dus ik heb geluk. Ik heb onze groep de naam hyena's gegeven. Het is de bedoeling dat wanneer je aan de beurt bent, je inkopen doet voor avondeten en ontbijt op lokale markten. Je moet je aan een bepaald budget houden. Verder kook je en ruim je op. In de praktijk zijn er altijd meerdere mensen die helpen met snijden en opruimen. Iedereen wast zijn eigen bord en bestek af.

Alle afwas gaat langs 3 teiltjes, 2 met desinfectant en 1 om af te spoelen. Heb al de hakbijl gebruikt om hout voor het vuur kleiner te maken, er kwam even wat frustratie eruit. Ik heb het nog steeds naar mijn zin, maar sommige dingen zijn toch iets anders dan verwacht. Lopen nu al achter op schema en ik moet mijn budget toch iets anders verdelen. Ik leef nu per dag en alhoewel ik daar thuis een ontzettende hekel aan heb, gaat het best goed.

Ben met 3 van de groep met een taxi weggeweest naar Big Milly’s, een campsite met een hoog gehalte aan Bob Marley mentaliteit. Ik pas daar goed tussen met mijn dreads. Op het strand wezen chillen met rastafari uit Burkina Faso. Heb djembe-les gehad en zelfs voor het eerst een jointje gerookt. Moet toch alles (bijna alles, ik heb ook mijn grenzen) een keer geprobeerd hebben. Ik voelde er trouwens niets van.  Heb een poging tot een kaartspel (spoons) gedaan. Heb hier niet echt een talent voor. Slokje whiskey van Rob op, veel niet tegen, dus Micha, als ik weer terug ben, doen we een glaasje.

Eerste regenbui gehad. Sian en ik lagen helemaal dubbel, want de tent ging helemaal heen en weer. We vroegen ons echt af of onze tent het wel zou houden, want we hadden er geen extra pinnen in gedaan. Het is allemaal goed afgelopen, op een paar minilekkages na. Sian heeft nu al genoeg van kamperen, dus dat wordt wat, want dit is echt een luxe campsite met schone toiletten en douches.

Wil nu wel weer verder reizen, want we zitten nog steeds in de buurt van Accra op visa te wachten. Mijn visa van Benin verloopt over een paar weken, dus het wordt voor mij wat spannend. Uitzoeken of ik het kan verlengen of ????????????? De hele  trip is eigenlijk een ????????????? Ik ga gewoon genieten van elk ???????? en zie dan wel weer verder.