The bush

Trip End Aug 06, 2013

Flag of Ghana  ,
Thursday, January 3, 2013

Kakum NP

Megatoeristisch, de hightlight is lopen over enorme hangbruggen boven de boomtoppen. Erg wiebelig. Gezellig gekletst met een groepje meiden uit Nederland, die hier al 4 maanden zijn. Je had de mogelijkheid om na de bruggen een naturewalk te doen. Ik was de enige die dat heeft gedaan. Lekker rustig alleen met de gids. Hij vertelde veel over de bomen en hun werking.

Zo vertelde hij dat hij vroeger rubber verzamelde van de rubberboom. Dan pakte hij een Coco noot, haalde de zaadjed uit. Dan de noot weer dichten, rubber erover smeren. Wanneer de laag hard was geworden, haalde hij de noot er weer uit en voila een opblaasbare bal. Nog even afwerken met 1 of 2 lagen autobkleding of van bankstellen en je hebt jezelf een goede voetbal gemaakt.

MonkeyForestSanctuary

Dennis en zijn vrouw zitten hier al 9 jaar. Ze vangen hier gewonde dieren op. Vnl. apen. Toevallig hebben Dennis en ik op dezelfde middelbare school "de Glopper" gezeten. Een rondleiding van Simon gekregen. Ik wist alleen meer van de diersoorten dan hij. Ze hadden er civetkatten, papegaaien, python, cervetmonkey, whitenosedmonkey. Ik vond het wel leuk om een bush hyrax te zien. Natuurlijk Danie kennende probeer ik zoveel mogelijk dieren aan te raken. Sommige dieren vonden dat wel leuk, maar er zaten venijnige apen tussen, die mij aanvielen. Gelukkig zat de ene in een kooi en de andere aan een ketting en dat gecombineerd met mijn mega reactievermogen.

Ik had honger en kreeg een lekkere boterham met oude kaas en cervelaat. Zijn broertje uit Nederland was net geweest. Het hoogtepunt was de baby whitenosedmonkey. Daar mocht je ook foto's van maken en natuurlijk aaien. Mijn favoriete aap was Elf. Zijn moeder is door jagers afgeslacht. Ik mocht hem aanraken, maar een zwarte man naast me niet.