Eindelijk onderweg

Trip End Aug 06, 2013

Flag of Netherlands  , Noord-Holland,
Tuesday, January 1, 2013

Het afscheid nemen was eerst wat zwaar, maar eenmaal onderweg met Pierre, zette ik de knop om. Eerst nog met schoonpappa koffie gedronken en vliegtuigen bekeken. Toen was het tijd om echt door de poorten te gaan. Dan begint de trip pas echt.

Bij de gate aangekomen leek het alsof ik al in Afrika was aangekomen. Ongeveer 90 % was Ghanees. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik wilde oudewets op Schiphol inchecken ipv van thuis op de computer. Geen strak plan. Het schijnt dus wanneer je pas later incheckt ze jouw stoel op de reservelijst mogen zetten. I.p.v. mijn stoel aan het raam (ik wist al maanden het stoelnummer) kreeg ik nu een ander aangewezen.

Ik zat toch wel lekker. Heb de films 'Alles is familie' en 'Alleen nette mensen' gekeken. Ik heb me best vermaakt tijdens de vluvht. Eten was ook heerlijk, vooral het toetje. In Accra aangekomen vloog de hitte naar de keel. Het was 28 graden en ik had mijn fleece nog aan. Immigratiedienst was erg nauwkeurig. Foto werd genomen, digitale vingerafdrukken, vaccinatiepaspoort.

In de hal stond James al op mij te wachten. Ik zag meteen dat het wel zou gaan klikken. Ik werd naar een hotel buiten het centrum gebracht. Degelijk en daar hou ik het maar bij. Personeel zorgde nog wel voor drinken en chocokoekjes voor mij.

saskia on

Hoi Daan wat fijn dat je het zo geweldig vind en heeler bedank voor je sms gisteren. Ik moet je wel zeggen dat ik je erg mis je eerste week is bijna voorbij
nog heel wat weken te gaan. Heb je al veel foto's gemaakt. ben erg benieuwd.