Nog meer voodoo

Trip Start Jan 01, 2013
Trip End Aug 06, 2013

Flag of Benin  ,
Saturday, January 12, 2013

Heel speciaal was het bezoek aan een voodoopriester. Ik heb twee flessen drank voor hem gekocht, want je mag nooit met lege handen aankomen. Hij heeft mij uitgelegd wat zijn functie was in half engels half frans. Je moet hier echt wel een beetje Frans spreken anders snap je er geen bal van.

De regio Abomey heeft 12 voodootempels. Een hoofd (priester) van zo'n tempel heet een Daa. De Daa die ik heb bezocht is tevens het hoofd van alle Daa's. De functie gaat over van vader op zoon. Hij is tevens het hoofd van de terechtstelling. Wanneer iemand iets fout heeft gedaan orden de daa's bijeen geroepen. Zij bespreken de zaak en bepalen de straf, vroeger kon dit de dood betekenen, maar tegenwoordig kun je je schuld afkopen of wordt je geslagen.

De daa heeft mij gevraagd om de volgende keer wanneer ik van plan ben om naar Benin kom, contact op te nemen met Constance. Dan kan hij contact met de priester leggen en geeft hij een schema van data van belangrijke, interessante ceremonieŽn.Hij kan dan ook meer uitleggen. Hij heeft mij geluk toegewenst voor de rest van mijn trip. Heel speciaal.

Gerry verkaik on

Hoi danielle,
Even een groetje uit het gewone Nederland. Wat maak jij een hoop avonturen mee! Geweldig. Wat is de wereld toch groot en wat zijn wij toch klein. Mooi om via jou toch een klein stukje van de andere wereld te mogen vernemen. Ik wens je nog een mooi en leerzaam vervolg van je reis en ik blijf je af en toe volgen hoor! Gerry

saskia on

Hoi Daan wat bijzonder om deze blog weer te lezen en wat heb je alweer veelmee gamaakt. Gisteren is sabrine wezen eten bin mij. was wel weer ff gezellig. ik spreek je snel weer.