Op naar and nummer 2 en 3

Trip End Aug 06, 2013

Flag of Togo  ,
Wednesday, January 9, 2013

Blog bijhouden

Het blijkt al dat het erg moeilijk is om een blog bij te houden. Mijn dagen zitten zo gevuld en 's avonds ben ik bekaf en heb ik vaak geen fut meer om te schrijven. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de internetmogelijkheden. Ook nu al heb ik in the middle of nowhere gezeten, dus geen internet. Foto’s uploaden is vaak een probleem, omdat de verbinding te traag is.

Hierbij dus alvast excuses als ik wat langer op me laat wachter. Verder, let niet op de taalfouten. Ik typ erg snel en vaak al half slapend om maar niet te ver achter te raken. Ook vind ik het steeds moeilijker om op Nederlandse woorden te komen, omdat ik hele dagen Engels spreek en nu zelfs ook Frans. Nou ja voor hoever je het gebrabbel van mij Frans kunt noemen.

Onderweg naar Benin

We zijn van atsiekpoe in ghana naar ouidah in benin gereden. Daarvoor moest ik 2 grenzen oversteken. Van Ghana naar Togo en van Togo naar Benin. Steeds weer formulieren invullen en zij noteren ook alles met pen en papier. Erg tijdrovend, maar daar moet ik maar aan wennen, want ik moet het nog zo’n 25 keer ondergaan. Sommige zullen wat makkelijker zijn dan andere.

Na de grens met Ghana, rij je een totaal andere wereld in. Alles is nu Franstalig, infrastructuur stukken beter en geen open riolen meer. Even in Lome gestopt. Je wordt gek van de motortaxi’s. We moesten snel door, met de groepsreis zal ik Lome meer gaan verkennen, maar of ik hier nu zo blij mee moet zijn?