Four Mile Beach en Dreamtime

Trip Start Jun 10, 2007
Trip End Jul 01, 2007

Flag of Australia  ,
Monday, June 25, 2007

Port Douglas is een dorpje midden in het regenwoud, en je raadt het nooit: regen... Normaal is het hier nu stralend weer, maar de weergoden willen dat we Belgie niet vergeten. Maar dat kan ons niet binnen houden: wij gaan een wandeling maken over de Four Mile Beach! Die wandelen we ook helemaal af en weer terug. Tijdens de wandeling hebben we nog geluk, want de regen blijft grotendeels over, heel even zien we zelfs het zonnetje.

In de namiddag gaan we naar de Dreamtime walks: een rondleiding door een stukje van het regenwoud door een Aboriginal, Harold. Het is echt ongelooflijk wat hij allemaal weet. Twee identiek uitziende vruchten kunnen een heel ander effect hebben: een is eetbaar, de ander gifitg! Hier heb je echt een ervaren gids nodig om te overleven in het regenwoud. Ondanks de regen is het hier helemaal niet koud, maar we zijn wel zeiknat achteraf. Gelukkig hadden we onze regenjas bij.

Seffens gaan we ons potje koken en dan kaart spelen!

lies0
lies0 on

Regen!!!
Net zoals bij jullie is het hier ook regen, regen en nog eens regen en voor mensen zoals mij die net uit het zonnetje komen is da niet zo leuk!!
Maar geniet ervan regen of geen regen aan jullie dagboek te zien vervelen jullie je daar niet!
En ik zie er al naaruit om de foto's te bewonderen, want de natuur is er precies prachtig.
Allez geniet er nog van en daarna zullen we wel eens tijd maken om bij te babbelen. Liesbet xxx

bertvanbael
bertvanbael on

Down under rain
Hey broer, hey Joke,

Regen is natuurlijk niks nieuws voor ons in in den Belgique. Maar blij te horen dat het er voor de rest toch mega gaaf is. Houden zo. Trouwens ge moogt altijd nog is posten wanneer ik u moet komen halen in Brussels Airport.

Grtz
Bert

steven1
steven1 on

Slabak
Zeg euh,

niet voor 't één of 't ander, maar jullie beginnen nu wel wat te slabakken hoor. Het is niet omdat jullie reis er bijna opzit, dat we niet meer geïnteresseerd zijn he! ;-)

Nog veel plezier tijdens de laatste dagen!

Zonnige (hoe lang zal het nu weer duren)groetjes vanuit mijn bureau in Diegem.

Steven