Surfing å strand!

Trip Start Jan 29, 2010
Trip End Mar 01, 2010

Flag of Costa Rica  , Province of Puntarenas,
Monday, February 15, 2010

Ble hentet på morgenkvisten av en hyggelig sjåfør som maste positiv om landet sitt med en hes stemme. Fikset til og med en tissepause hjemme hos en fremmed dame som bodde langs veien. Underveis så vi papegøyer, krokodiller, iguana og en haug med paler linet opp i systematiske palmeskoger.

Da vi kom frem i heten dro vi rett ned til stranden. Kjølte oss ned med noen kalde øl og nyt livet. Ettersom timene gikk og bølgene tok seg opp, var det surfernes tur i vannet. Helge lånte seg et brett for en time og skulle brife med kunster fra Australia. Etter ett par minutt kom han opp igjen og så ut som en druknet katt……neida, han klarte seg faktisk ganske bra. Stod på første forsøk! Fikk med oss en fantastisk solnedgang på stranden før vi tok bussen tilbake til hostellet. Gikk forbi et tre fult av små søte aper.

Pakket og sjekket ut av hostellet før vi gikk ned på stranden. Bussen skulle ikke gå før kl 14.45, så vi hadde mange timer å kose oss på. Prutet ned leie på et surfebrett for 2 timer og hev oss ut i bølgene. Dette var Kristine sin første gang på surfebrett og Helge prøvde tålmodig å lære fra seg sine små kunnskaper. Etter en skadet tå og 2 liter svelget saltvann kom hun seg opp til slutt for noen sekunder. Herjet på i flere timer og kjente etter hvert at solfaktor 6 på norsk vinterhud er en dårlig kombinasjon.

Kom oss på bussen til Monteverde og kjente at hunden svei og klødde. To pittesmå tomater i baksetet. Da var det deilig å komme frem til fjells med kald vind og sidelengs regn.