Day 2 - Through the clouds

Trip Start Jan 05, 2010
Trip End Mar 29, 2010

Homestay

Flag of Vietnam  , (VM16),
Thursday, January 21, 2010

Nukuimme sateisena aamuna Man Ducissa yhdeksään, venattiin sateen loppumista puolille päivin ja rohkaisimme itsemme tihkusateessa pyöräilemään. Nousua matkassa oli noin 20km joista 11km vaikeaa. Kristalla meinasi usko jo loppua kesken, mutta Phu Cuongissa syödyt mandariinit toivat lisä puhtia reisille.

Kylän läpi matka jatkui läpi pilvien välillä pyöriä taluttaen välillä karmeita kirosanoja päästellen. Rekat ja etenkin bussit pelotti ihan saatanasti, näkyvyyden ollessa lähes nolla. Söimme matkalla maissit paikallisten tätien keittämänä. Luultiin olevamme jo huipulla kun mitään ei juuri nähnyt, mutta nousua jatkui vielä useita kilometrejä. Mai Chaun provinssin kyltti toi helpotuksen huipulla.

Loppumatkaa kiihdyttikin 12km alamäki upeilla vuoristomaisemilla. Saavuttaessamme Mai Chaun kylään vastaanotto oli ihanan lämmin. Vilkuttavat lapset saivat ylämäessä tulleen vitutuksen unohtumaan ja toi hymyn takaisin kasvoille. Nukuimme homestayssä bambulattialla hyttysverkon alla ja nautimme emännän tähtitieteellisistä safkoista. Tärkeät venyttelyt ja olimmekin jo päättäneet pitää välipäivän kyseisessä kylässä.

Päivän saldo 39km
3h 8minuuttia

It was rainy morning in Man Duc so we slept all the way to nine!  We waited the rain to end till noon and then made the desicion to ride even though there were some showers ahead. Climb today was 20 k's which in 11 k's gave us some hard time:D Krista was close to loose her hope but after few oranges gave her some energy to keep going strong again! Travels continued trough the clouds couraged by few swearwords.. ;D Visibility was close to zero so trucks and especially the bus drivers(dam them driving so bloody fast!!) kept us on our toes the whole time.  After the big climb we were rewarded with 12km downhill ride and whith spectacular views. We arrived to Mai Chau and the wellcome was very warm. Again, lovely children were waiwing to us and brought the smile back to our faces. We were staying the night in "homestay" sleeping on bamboo floors only just the mosquito net as our walls. We were enjoying the fresh air and looovvveedd the housekeepers delicious food. We had deciced to stay there for another night.