Een goed gesprek

Trip Start Unknown

Flag of Panama  ,
Friday, March 1, 2013

'Er zit iets in mijn schoen, oh wat grappig zeg, bij mij ook. En dat tegelijkertijd! Echt grappig!' Dat zijn zo'n beetje de goede gesprekken die we de laatste weken voeren. Weken die in het teken hebben gestaan van relaxen, warm weer en leuke stadjes. Waar was ik gebleven met mijn blog, bij de start van Colombia. En inmiddels zitten we in Panama, kan je zien hoe we op de relaxstand staan! En hoe de tijd vliegt!
Colombia was verrassend. We zijn daar aan de kust geweest, bij Santa Marta en dan iets verder op het strand bij Palomino. Daar hadden we een heerlijke bungalow. Op een mooi strand. We hadden geen elektriciteit dus 's avonds werd alles verlicht met kaarsjes, heel knus. Douchen deden we in de buitendouche. We zijn er een dag of vijf blijven hangen. Makkelijk om daarover te bloggen want dag 1 was identiek aan dag 5. Alleen had Vincent toen niet een goed gesprek met mij maar met Jan-Peter, de zwarte vogel: Zie het filmpje (het zijn een soort alarm-vogels met techo-sound, luister tot aan het einde!!). De dagen begonnen met een gebakken eitje, zoals gebruikelijk. Een ei hoort erbij is onze lijfspreuk inmiddels na twee maanden. Maar wat in Colombia toch wel een heel welkome afwisseling was, was het fruit. Heerlijke fruitsapjes van vruchten waarvan wij het bestaan niet kennen. Lulo en guanabana bijvoorbeeld. Maargoed, na het ontbijt gingen we aan het werk. Vincent moest nog weer wat bladzijden lezen en ik ging proberen om nóg iets hoger te schommelen in de hangmat. En als je druk bent vliegt de tijd, en moesten we weer aanschuiven voor de lunch, meestal bestaande uit heerlijke verse vis of paella met gebakken banaan en rijst. Met, joepie, een nieuw soort fruitsap! Vervolgens gingen we plassen, spelletje doen of ik ging verder met het project 'hoe krijg je een kokosnoot open met een nagelknipper' (uiteindelijk dus niet gelukt...). Vervolgens douchen, de andere kant op schommelen in de hangmat en avondeten met de voetjes in het zand. Heerlijke maaltijden wederom, met superlekker vlees, met fruitsap nummer zoveel on the side! Palomino was heerljk!
Op naar Cartagena. Via een nachtje Santa Marta waar ik weer even samen kon zijn met Mari, die ik op de eerste nacht in Colombia had ontmoet. Mari is lief, charismatisch, stoer maar toch bescheiden. En hij is mooi. En hij is een papegaai.
Cartagena was weer heel anders. Een enorm charmante stad, ommuurd met veel koloniale gebouwen. Knus, mooi, leuke vibe. Hier een dag of twee geweest om vervolgens naar het binnenland te gaan. De highlight daar was Barichara. Dat was echt een prachtig dorpje, met een triple p kwalificatie (postkaart plaatjes plek). We hebben er vooral weer niks gedaan, beetje op pleintjes gehangen en mensen gekeken en opnieuw naar gekke geluiden geluisterd die de krekels hier produceren. Ook daarvan een filmpje.
Maar nu zitten we dus in Panama. In korte tijd dus drie hoofdsteden gezien, La Paz (koud, mooie mensen maar beetje viezige stad), Bogota (ook wat koud, lekker eten, studentenscene met barretjes) en Panama-city (lekker warm, een echt Amerikaans uiterlijk met wolkenkrabbers). En terwijl ik dit schrijf zitten we in Chitré, een triple k stadje (vul zelf maar in). Dus we gaan snel weg hier....op naar de volgende bestemming!

Felipe Segundo on

Hey you both, what a kind of trip is this one? Are you going to visit the whole America?... this envy in my words is reflecting jealousy.... enjoy!

Shardee on

Ha Consuela en Vincent, wat een super leuk verhaal weer om te lezen. Goed dat jullie zo actief starten met eigen bedachte projectjes, anders zou je net zo lui als die hond midden op het plein liggen... En dat moet je niet willen denk ik, of komen jullie al in de buurt? Haha! Ik zou zeggen: blijf genieten en blijf foto's maken, want ze zijn wederom prachtig. Liefs, Shardee

Jeannet on

Hoi Consuela en Vincent
Wij lezen ook nog steeds graag jullie verhalen en kijken 'jaloers' naar de mooie foto's en wanen ons dan ook een beetje op vakantie. Wauw wat hebben jullie op een relaxte manier veel mooie dingen gezien. En dan dat strand en die bungelow gaaf hoor. Jullie zijn vast na dat k stadje weer op een prachtige plek terecht gekomen. Ik geloof dat ik bij mijn vorige comment schreef dat het hier bagger weer was, deze schrijf ik op het moment dat wij hier onze tweede mooie lentedag gaan beleven. Strak blauwe lucht met zon en beloofd is dat het wel 15 graden gaat worden. Voor jullie misschien peanuts, maar je kent vast het gevoel dat je hier krijgt als het lente wordt. De dagen lengen, de vogeltjes fluiten en je ondekt weer de eerste crocussen etc.
He het gaat jullie goed. Groet, Jeannet

Iris on

Hoi Consuela en Vincent,

Heerlijk om zo op afstand even mee te genieten! Wat een leven! Dit is veel meer dan het Zwitserleven gevoel en jullie zijn nog niet eens bejaard.
Dit is levenskunst. Mooi hoor en geniet lekker verder. En hier is dan eindelijk eventjes de lente begonnen. Hartelijke groet,
Iris