Roofvogels

Trip Start Unknown

Flag of Chile  ,
Friday, February 1, 2013

Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten. En ja, een heel groot risico leek het ons dan ook niet om met de mountainbike naar laguna Cejar te fietsen. Wij verwende Nederlandse fietspadfietsers. Het meer was erg mooi en de duik zeer verfrissend. We bleven drijven als piepschuim. Zo zout was het water. Dat prikt dan weer ernstig, vooral bij die lokaal gevormde blaren waar we dus op moesten zitten. Had ik al gezegd dat ik van asfalt hou...? Maar dat zout compenseert wel weer mooi mijn enorme hunkering naar zoute drop, for the time being. Want dat verlangen steekt dagelijks weer de kop op. Dat je hier in de Atacama woestijn geen rode rozen kan krijgen is logisch, maar drop zouden ze toch gewoon voor de toerist kunnen importeren... Het zwemdagje was zalig, lekker relaxed. Zeker nadat we de dag ervoor om vier uur 's ochtends op tour zijn geweest naar El Tatio. het hoogst gelegen geiserveld ter wereld
(4200m). En nou denk je van, ja leuk, maar waarom zo belachelijk vroeg? Nee het is niet zo dat ze die dingen tussen vier en acht aanzetten, ff stomen en klaar is kees. Nee, omdat het heel koud is hier 's nachts (leuke combi hè, vroeg en koud) zie je de stoom het beste in de vroege ochtend, als de zon nog niet op is en de aarde nog niet is opgewarmd. Maar het moet gezegd: vale la pena. Het was heel apart, overal stomende fumeroles, borrelende geisers in een prachtig landschap met vicuñas (laten we ze begonias noemen) er tussendoor huppelend. En in die geisers kan je dan je ontbijt-eitje koken, of een Spanjaard. Die er vorig jaar in gedonderd is omdat ie een foto wilde nemen. Nergens in Chili chorizo te vinden maar hier staat het overal op de kaart...toch verdacht. Net als de tortilla, de Spaanse omelet. Spaans en ei. Nou ja, ik dwaal af.
'Con snel, zet die twee roofvogels op de foto!' Roofvogels...waar?...ja Vincent, dat zijn twee ganzen, en oh, kijk, ook nog twee brave achter moeders aan hoppende kuikentjes erbij...wat schetig. (Vincent met beteuterde blik: Oh ja...). De rest van de dag hebben we nog roofgeiten, roofschapen, roofvicuña's en rooflama's gezien. Heel cool!

Shardee on

Houdt Vincent trouwens ook een blog bij? Lijkt me wel leuk om te lezen hoe hij de dingen ervaart, haha! Veel plezier nog met z'n 2, maar volgens mij komt dat wel goed! Groetjes vanuit Apeldoorn

Christel on

Erg mooie foto's weer!
Vincent ook brilleke of ooglazering nodig?
of een lesje van een ornitholoog :)
klinkt nog steeds als een aaneenschakeling van genieten en mooie dingen meemaken.
Mooi!

Tiny on

Hoi Consuela en Vincent,
Ik zit hier in m'n badjas met een kopje koffie te genieten van jullie geweldige verhalen en foto's!!
Nee, niet de blote billen waren aanleiding om eindelijk de tijd te nemen, maar je likes van vannacht :)
Het is heerlijk om mee te genieten van jullie genieten en het zet me weer eens aan het denken hoe prachtig het is om te genieten van 'de wereld'.
Heel veel plezier nog!
Liefs Tiny

Erik on

Roofschapen zijn ook spannend. Dat vond Vincent in Belgie tijdens het fietsen op een bergfiets ook al. Zijn gespannen blik met trillend onderlipje terwijl hij met een bikkie burger in de hand naar een roofschaap keek, tijdlloos en onbetaalbaar.