Blote billen

Trip Start Unknown

Flag of Chile  , Patagonia,
Wednesday, January 23, 2013

Ik schrijf de blogs voor mezelf. Omdat ik dan achteraf een mooie samenvatting heb van wat we allemaal meegemaakt hebben, compleet met reisroute en wat kiekjes. Voor mezelf. Yeah right. Stiekem toch ook een beetje NIET voor mezelf, want het is toch erg leuk om het te delen met wie het ook wil lezen. Voor mijn part de achterbuurman die altijd zo hard niest, waardoor wij altijd in een deuk liggen als het weer zover is (je hoort hem zelfs als je onder de douche staat met de muziek aan). Of die jongen die altijd door de straat loopt met dat staartje en de Albert Heijn plastic zak, waar denk ik elke dag dezelfde magnetronmaaltijd met een half literflesje yogidrink in zit. Kortom, meelezers zijn leuk! De comments van iedereen zijn erg leuk om te lezen. Meelezers bedankt voor al die leuke reacties!!! Maar dan merk je dat de teller bij een aantal blogs toch wat afzwakt. Net zoals bij een nieuw spelletje, in het begin speel je het zo enorm afgrijslijk vaak. Totdat het saai wordt. Dan komt er een nieuwe level, of een 'carnavalsupdate' of zoiets en dan is het weer leuk. Dus hier mijn carnavalsupdate, ik probeer het met een lokkende titel: Blote billen. Pakkend maar wel kuis genoeg want er lezen ook kinderen mee. Dat trekt vast kijkers! Ja??! Haha. Gelukt!
Nou, to the point dan. Verslag van het magnifieke Torres del Paine. Dit park is het wandelwalhalla. Je kunt er meerdaagse trekkings doen, overnachten in een tent of refugio om de dag erna weer verder te trekken. De populaire trek hier is de Paine cicuit (7dagen) en de W-circuit (5 dagen). Mij niet gezien! Omdat ik toch al niet van carnaval hou (met uitzondering van die carnavalsupdate dan) leek het me ook niet zo'n goed plan om in polonaise die meerdaagse trekkings te doen. Ik zie het al voor me, in carnavalskostuum, hossend en lallend: hoezee, loop maar mee, kijk wat een mooie gletsjer daar benee...etc. En dat zou het geval geweest zijn, want het is er zooo druk in deze tijd. Campings die gesloten zijn omdat te veel mensen zijn en zo. Dus we hebben het anders aangepakt. Plan de campagne: slapen dichtbij het park en dagwandelingen maken. Ik wilde de kantjes er vanaf lopen na al het gewandel dat we al in de benen hadden maar Vincent vond het toch wel zo mooi dat het toch twee dagen zijn geworden van wandelen. En dan zal ik toch maar met de billen bloot gaan (heeft de blogtitel toch nog functie): Vincent had gelijk (*voetnoot) het was erg mooi. Denk mooie bergen die stijl omhoog lopen, denk gletsjers links rechts en vr, die af en toe een lawine veroorzaken, denk verfrissende riviertjes. En dan 's avonds een warme douche, aanschuiven in een restaurantje met werelds uitzicht en genieten van het kleurenpalet van de mooiste zonsondergangen die je maar kan bedenken. Plan geslaagd, ik zeg: Alaaf!

* Vincent heeft doorgaans geen gelijk. Bewijs recentelijk nog geleverd in de kemperzaak voor de insiders.
(later toegevoegd: Vincent dacht dat Christel en Roeland een meisje zouden krijgen maar Ko is een jongen, ik had het goed!)

karin en henk nog steeds uit DRIEL! on

Ook van hieruit; A L A A F!
Het feest is hier bijna weer begonnen, alhoewel het feest wat jullie daar vieren ons een stuk leuker lijkt! Wat mooi, die fotoos en jou geweldige blotebillenkrakerstory er bij. Con, we zijn heel erg blij dat je jullie vakantiegevoel deelt! Het is een feestje om te zien dat er weer een bericht is. En we zouden zo aanschuiven bij dat restaurantje met die gave vieuw, mmmmm!
ENNE, ja die vraag ligt nu voor de hand, WAT is nou dat kemperzaak-verhaal van vincent?!?
Maar goed, have fun en heel veel groeten uit driel,
paka

Shardee on

Wauw, wat een prachtige foto's! Lijken wel ansichtkaarten, het is wat dat betreft maar goed dat er af en toe een mooie voet van jullie op staat als bewijs dat jullie er echt geweest zijn ;). En ik lees je blog altijd hoor, vind het leuk dat je toch zo met de billen bloot gaat! Al maakt het lezen me ook wel een beetje jaloers... Blijf genieten!!!