Gringo-style

Estancia Siera Andía

Flag of Argentina  , Santa Cruz,
Friday, January 18, 2013

Terug in de tijd. Geen buren voor de eerste 40 km, elektriciteit met een generator, geen mobiele telefoonsignaal...de ervaring op een Estancia in Patagonië. Geweldig. We besloten naar National Park Perito Moreno te gaan, een natuurgebied waar jaarlijks 1200 bezoekers komen. Erg rustig dus. En wat een prachtig gebied! Argentijns wild west waar de guanaco's voor je de weg over galopperen, de struisvogels voorbij rennen, flamingo's de lucht kleuren. Maar daarover straks meer. Om daar te komen moesten we de zoveelste gravelroad op.

Intermezzo:
Ik hou van asfalt, asfalt is mijn beste vriend!
Asfalt is zo fijn, want asfalt doet geen pijn....
Behalve As je Falt. Einde intermezzo.

Eenmaal de weg genomen, waar over een afstand van zo'n 100 km drie estancia's zijn besloten we bij de eerste te stoppen. We kwamen terecht in een roadmovie met een beetje Tarantino-sfeer. We werden welkom geheten door de gastheer en twee jongetjes (met erg coole te grote cowboylaarzen) en een oude man met baret op, peuk in de bek (maar weinig tanden); bijnaam Gringo. Hij heet zo omdat zijn opa en oma van Duitse komaf zijn. (Gringo betekent buitenlander). Gringo werd onze gastheer en tevens hofnar. Hij is de geinlijn van de regio. Ons nachtverblijf was in een huis, vol met antieke spulletjes, schilderijen, een oude stoof waar op gekookt wordt (er waren er eerst twee maar Gringo vertelde dat er één gejat was, samen met een bed. Hier... door wie dan Gringo? Nou, door iemand zonder een stoof en een bed...). Onze kamer was compleet met familieportretten en een dooie vos als voetenmatje naast het bed. We hebben veel verhalen gehoord van Gringo 's avonds, energie voor tien die man. Muziekje erbij en hij deed zijn versie van de Ghandam-style. Wij lagen eerder op bed dan hij en hij was eerder op. En toen ik wakker werd zei ik: goedemorgen Gringo. Gringo zei: je hebt een lekke band......Ok dan, ook goedemorgen. Lekke band dus. Gringo kon niet al te veel daarbij helpen want hij wist wel alles van paarden maar niet van auto's, en paarden krijgen geen lekke band. Maar het lukte goed om de band te wisselen.
Dus op naar het park. Een geweldig mooi park. Met fantastische uitzichten. Een uitzichtpunt met een kleurenpalet van jewelste. Enigst minpuntje waren de vliegen, zooooveeel van die steekvliegen. Zoveel dat ze zelfs op de foto met ons wilden, zo knus. Maar die vriendjes hebben de pret niet kunnen bederven, het was geweldig dit gebied!

karin on

VINNNNNNNN..., ook jij kan nog met GEMAK un CARRIEREswjits maken::: Wordt FILMER, ga interieur shots maken... HELEMAALwauuws zeggggggg.
Verders mooi, mooi mooi, ik kan niet anders zeggen. Veel plezier met mekaor waor.