Carretera Austral

Trip Start Unknown

Flag of Chile  , Aisén,
Tuesday, January 8, 2013

En het regent, ja het regent, maar geen zonnestralen....
Tja, zo blijft Nederland toch een beetje dichtbij. Maar dan met het verschil dat we in Nederland ZOWAB hebben, voor de leken onder ons, Zeer Open Water-voerend Asfalt Beton. Hier niet. Hier hebben ze geen asfalt, ook geen beton, maar wel water, en heel veel Zeer Open. Maar dan Zeer Open gaten in de weg, met Zeer veel water. En dat doet dan weer Zeer. Welkom op de Carretera Austral....Maar in Nederland hebben ze geen bergen, geen watervallen, geen immens grote meren. Dat was namelijk het uitzicht vanuit Futaleufú, vlakbij de grens met Argentinië, tot aan hier, Puyuhuapi. In Futaleufú zijn we maar kort geweest, één nacht in Martin's Pescador. Een waar Hans-en-Grietje huisje, erg knus. Heel jammer dat het zo'n slecht weer was want het gebied was erg mooi. Maar in de regen kan je daar dan net niet veel doen. Zelfs raften ging niet vanwege het hoge waterpeil. En de voorspellingen voor de komende dagen waren slecht.
De dag ervoor in Los Alerces hadden we nog geluk, we hebben de trail gelopen naar laguna secondida, die ik vorig jaar ook met Christel al gelopen had. Het is een twee uur durende wandeling met erg mooie uitzichten op het meer, de blauwturquoise rivier die er voor langs loopt en de bergen en gletsjer op de achtergrond. Er was veel wind maar we hebben het wel droog gehouden. Die wind was ook behoorlijk aanwezig richting grens, het grensposthuisje vloog bijna de lucht in zoveel wind was er. Daar werden we door een achter de auto aan rennende douanier trouwens staande gehouden, omdat we per ongeluk doorreden. We dachten na grenspost 1 dat we door mochten rijden vij grenspost 2, niet dus. Maar goed, ik had geen appels bij me dus we konden vlot door. En toen begon het weer te regenen. En als het dan toch regent maken we maar kilometers richting zuiden. Naar Puyuhuapi (ofwel Pielewapper). Puyuhuapi is een dorpje, gelegen in tropisch REGENwoud, aan zee. Dus ja, ook hier geen zon helaas. Maar we zitten in een comfortabel warm hostel, casa Ludwig. En er zijn hier wel leuke dingen te doen. Er zijn thermen waar we een dagje vrijwillig nat geworden zijn (gerimpelde oma-handjes aan het einde van de dag) en er is het National Park Queulat waar mooie dingen te zien zijn. Daar hebben we dan ook een dag doorgebracht, en de zon is inmiddels wedergekeerd! We zijn naar de 'hangende gletsjer' gelopen, dat was erg mooi. En juist toen we er waren donderde er een stuk ijs vanaf, op de rotsen eronder. Een geluid! Dan besef je je weer wat er voor een natuurgeweld bestaat en dat je dus nergens bent als de natuur zich tegen je keert...Vanavond slapen we in Coyhaique waar we in een cabin zitten, momenteel buiten in het avondzonnetje. Het leven is zo slecht nog niet!

Willem A on

Wat een mooie reis, leuk om te lezen! Maar: had je in het Hans en Grietjs-huis niet even kunnen Ruzzlelen?

Monique on

Hoi Consuela en Vincent,
heerlijk die reisverhalen! Je kunt echt lezen dat jullie enorm genieten, waardoor wij ook meegenieten. Zeker van die mooie sfeerfoto's. Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende blog.
Liefs, Monique

dory hendriks on

Hoi, Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
Jammer van het weer, is dit in deze periode normaal.
Wat een knusse foto, met die open haard.
Geniet nog maar fijn.
Liefs XXXX

Christel en Roeland on

Hoi hoi,

leuk zeg dat jullie weer in Los Arceles waren!
Incl. of excl megasteekvliegen dit keer?
en vanwege 't weer geen camping aan de Rio Azul?
Pas maar goed op met de bumpy roads! Ook met 4wD.
Hopelijk mooi weer weer snel daar ook. Hier schijnt het zonnetje, lekker winterweer.
xx

Jeannet on

Hoi Consuela & Vincent
Gaaf hoor wat jullie allemaal zien en meemaken. Zowel Pat als ik lezen de blogs met veel plezier. En is het weer al wat zonniger? Hier vriest het sinds gisteren dus wie weet kunnen we aan het eind in Nederland schaatsen. Natuurlijk wel iets anders dan sleetje rijden op de Calbuco.
Groetjes, Jeannet

Christel en Roel on

Leuk ook die grijze bollen, om jullie route via de kaart te volgen. Dan begrijp je nog beter hoe de wegen daar kunnen zijn en hoe jullie gereden zijn.

karin en henk on

hééé con, mis je de stofzuiger niet! Iedere keer als ik weer door het huis zuig, denk ik, wat een genot het moet zijn om 3 MAANDEN niet te hoeven poetsen, koken en de hele ratteplan.......! Geniet daar ook maar van!!
Gaat wel goed daar met jullie, prachtige natuur, succes verders...!
groeten voor jullie!!
karin en henk

Dreumelos del Waalos on

Hey Vin en Con!

Alles flex daar?? Zo te lezen maken jullie er een onvergetelijke tijd van, wat heel goed is bij een vakantie met een duur van 3 maanden! Die foto met dat badderen lijkt ons wel relaxed!
Hier is het land in rep en roer door het vooruitzicht dat enkele graden vorst ons in de greep gaan houden. Volgens de media een hele toestand. Wij willen alleen maar weer een rondje kunnen schaatsen!

Geniet vooral ook van het mooie weer! (als het niet regent dan)

Groeten uit Dreumel!!