Waterpret en sneeuwpret!

Trip Start Unknown

Casa Ko

Flag of Chile  , Lake District,
Friday, January 4, 2013

Woensdag hebben we een heerlijke dag gehad. Na een mooie wandeling aan de voet van de vulkaan zijn we gaan raften op de rio Petrehue. Dat was lachen. De rivier was lekker hoog na de natte decembermaand dus we hebben goed schuim kunnen happen!
Inmiddels zitten we in een andere kamer, met nog geweldiger uitzicht! Ditmaal hebben we de Osorno in het vizier, en een beter uitzicht bestaat volgens mij niet! Over vulkanen gesproken, ik denk dat het uit voorzorg was dat we nu naar de Osorno konden kijken in plaats van naar de Calbuco, want dat monster hebben we gisteren beklommen. We zijn met Rafael, onze host en twee van zijn vrienden, Aiden en Julian, gestart op 580 m. Van daaruit begon de klim. Na een een poos door het bos te hebben gelopen kwamen we bij de rivier, die op dat punt in een diepe waterval overging. Klauterend naar beneden en omhoog kwamen we vervolgens steeds dichter bij de sneeuwgrens. Soms wel erg instabiele grond onder de voeten, door het losse gruis van de vulkaan. Maar wat een uitzichten, erg mooi allemaal. Het laatste stuk heb ik me regelmatig afgevraagd 'what the f¥#€k am I doing'....het waren op sommige stukken richeltjes met aan beide kanten dieptes van jewelste, en dan met dat losse gruis....de foto's van die wandelingen die ik stuurde waren er niks bij, Henk uit Kerkdriel...
Maargoed, opgeven is toch niet zo'n mijn ding dus voort met de geit...en uiteindelijk was het allemaal te doen. Op de top konden we nog wat vulkanische 'fumes' zien, en vooral ruiken (ik dacht eerst dat het mijn angstscheetjes waren). De Calbuco is 1950 m hoog dus we konden wel een goede lunchpauze gebruiken. Na even uitgerust te hebben zijn we op de terugweg gegaan, Op een stuk plastic konden we sleeënd van de sneeuw stukken overbruggen, een bevroren kont, maar wat mij betreft alles beter dan over die richeltjes weer terug, en dan naar beneden deze keer, met uitzicht op het ravijn waar je dan je laatste rustplaats vindt ☠... Dus prima dat sleeën ☃. Tegen een uur of zeven waren we terug in casa Ko, moe maar voldaan.
Vandaag gaan we hier weer weg, het plan was richting Artgentinie, maar de grens zit dicht omdat er brand is geweest. Dus we moeten nog maar zien of dat lukt want ze zeggen hier dat de grens vijftien dagen dicht blijft.
Leuk trouwens om al jullie reacties te lezen!!!

Maartje on

Wat leuk die verhalen, foto's (en zangkunsten ;))...!! Heerlijk om een beetje mee te mogen genieten!
liefs voor jullie!

rijkelt on

Geweldig die foto's en leuke verhalen.......

Ger on

Veel plezier met al die gevaarlijke dingen!!!! Ben benieuwd of je ook nog parachutespringen of bungy jumpen.
Er is nog post voor jullie. Moet ik kijken of het rekeningen zijn om ze vervolgens weg te gooien?
Het is niet alleen vakantie hoor! 5 minuten per dag huiselijke beslommeringen kan er nog wel af denk ik.
Kortom toch veel plezier en geniet van de vrijheid

HENK uit Kerkdriel on

Hallo daar,
Schitterend, schitterend die omgeving!!(en de foto"s en de story)
Even ter herinnering, ik heb niet de indruk dat er, zoals beloofd,
tot 20! geteld is voor dat er gestart is met dit wandelingetje.
Nou ja, tis weer goed gegaan. Have vooral fun!!
Groetjes Henk

doryhendriks on

Hoi Convins.Wat we zo lezen hebben jullie al heel wat mooie en spannende
dingen gezien en gedaan. Had je trouwens geen blauwe kont toen je de sneeuwberg af ging. Was zeker lachen.Is het daar lekker warm weer?.
We proberen jullie een beetje te volgen.Trouwens we duimen dat de grens naar
Argentinie snel open gaat. Gaan jullie ook nog op bezoek bij de familie waar je vorig jaar bent geweest.?Trouwens niet te veel schoenen kopen daar.Hier is het triest weer, donker en regenachtig, fijn om lekker lui thuis te zijn. Morgen gaan we weer even naar Ger en Tiny toe. hij verliest de haren, maar hij zit er niet zo mee. Zondag hebben Nieuwjaars party op de kegelclub. Thuis is alles ok. Voor jullie nog heeeeel veeeel genieten. Mama Kuffel kus kus kus alle twee.

karin van henk uit driel, jeweetwel.... on

mijn god jongens, jullie benne goed bezig!!! Maar de 'broek vol' ipv angst scheetjes, lijkt mij!
Leuk en spannend, ga zó door, genietse.
groet karin

Sterre on

hallo oom vincent en tante consuela. wat een mooie bergen en wat een mooi uitzicht. de sneew is ook mooi. hoe gaat het met jullie? met mij gaat het goed.
julli zijn ver weg!!. het gaat ook goed met lilly en met de duiven.de vakantie is
bijna om dat is niet leuk. ik mis jullie erg. wat gaan jullie doen??. paardrijden
en tennissen gaat ook goed. koopen jullie ook iets om mee naar huis te nemen.
schijn de zon goed daar. zwemmen jullie ook ik denk wel.
groetjes van sterre!

consuela
consuela on

Hoi Sterre en de rest!
Leuk hoor dat jullie allemaal meelezen. Ik schrijf (nu nog) veel op als eigen 'reisverslagje' maar dat er meegelezen wordt vinden wij wel erg leuk!
Hier schijnt inderdaad de zon en we hebben al even gezwommen in een heel koud meer, zo koud dat ome Vincent er eerst niet helemaal in wilde gaan! De zon schijnt veel maar we gaan nu naar plekjes waar het wel kouder is. Leuk dat het met jullie goed gaat en ook met paardrijden en tennis. Kan je al lichtrijden? En lukt het met Cas ook goed om te tennissen? Jammer hè dat de vakantie weer voorbij is, maar gelukkig is school ook leuk en kan je veel leuke dingen leren. Doe je de groetjes aan Cas, papa, mama, Lilly en de duiven?
En we hebben nog niks gekocht hier (nee, zelfs nog geen schoenen mama!!) maar aan het einde gaan we wel dingen kopen. Dan hoeven we het tenminste nu nog niet in de rugzak mee te tillen....
Veel kusjes, ook van ome Vincent!!!